5 exerciții pentru corectarea gâtului înclinat înainte

 

Îți petreci majoritatea zilelor în fața calculatorului sau în bancă? Conduci mult? Stai cu ochii numai în telefon? Dacă da, este posibil să te confrunți cu cea mai frecventă „problemă” întâlnită în rândul populației, gâtul proiectat înainte.

Dacă ești pe scaun, ridică-te și du-te în fața celei mai apropiate oglinzi din casă/birou sau oriunde te afli în acest moment. Stai cu fața la ea. Ce vezi? Bineînțeles că pe tine, dar cum te vezi? Pari ok? Interesant. Ia întoarce-te în lateral și mai uită-te o dată. Gâtul îți este proiectat înainte și începi să arăți din ce în ce mai mult cu un vultur pleșuv sur?

Gyps_fulvus_-Oakland_Zoo-8a.jpg
Sursă foto

 

Presupunând că răspunsul este pozitiv, am să-ți ofer 5 exerciții ușoare pentru a corecta această postură vicioasă, dar nu înainte de a-ți explica de ce s-a ajuns în acest punct.

După cum am mai spus la început, gâtul înclinat înainte apare din cauza poziției defectuoase adoptată de-a lungul zilei. Este o deficiență frecventă în rândul școlarilor și persoanelor care petrec un număr mare de ore la birou sau cu telefonul în mână. În unele cazuri este însoțită și de cifoză dorsală.

neck-pain-smartphoneWP-FB
Sursă foto

 

Pentru a corecta această înclinare, trebuie să scurtăm musculatura posterioară a gâtului și să întindem musculatura anterioară. Este logic până aici, nu-i așa? Așadar, uite câteva exerciții care te pot ajuta să ai o postură corespunzătoare:

  1. Mergi cu o carte pe cap (una mai grea, dar nu DOOM-ul). Nu râde! Ai grijă să nu pierzi cartea! Dacă a picat, o iei de la început. În plus, vei arăta și te vei simți ca un prinț sau ca o prințesă, nu ar trebui să îți displacă exercițiul.
  2. Mers cu ducerea brațelor lateral sus, privirea înainte. Îți aduci aminte de melodia „YMCA” cântată de Village People? Ei bine, în acest exercițiu brațele vor forma litera „Y”.
  3. Mers cu mâinile pe șold, realizezi extensia capului și a trunchiului la fiecare pas.
  4. În fața oglinzii, încearcă să tragi umerii în spate, să proiectezi toracele înainte și să menții o poziție normală a gâtului și a capului. Unghiul pe care îl dorim ar trebui să fie aproape vertical.
  5. Stând cu spatele lipit de un perete, vei realiza genuflexiuni, dar cu capul în extensie.

Încearcă exercițiile de mai sus o dată sau de două ori pe zi până când vezi rezultatele dorite și nu numai. Dacă le faci cum trebuie, este imposibil să nu vezi schimbări în bine.

De asemenea, trebuie să conștientizezi că postura pe care o ai nu este corectă și, atunci când simți că ai adoptat din nou postura vicioasă, repetă exercițiul numărul 4, oglinda este opțională. Trebuie să-ți înveți corpul să stea din nou drept și frumos. Dacă te încălzește cu ceva, să știi că și eu fac aceste exerciții (pe lângă multe altele) zilnic și nu ți-aș recomanda nici măcar un exercițiu pe care nu l-am încercat și studiat în prealabil.

Spor la antrenament! Vreau să aud că ți-ai corectat postura!

Dacă știi pe cineva care ar putea să învețe ceva nou din acest articol, nu ezita să dai un share!

*Acest articol nu înlocuiește consultul de specialitate! Nu pot face sesiuni de kinetoterapie pe internet, așa că este indicat să te prezinți în cabinetul unui kinetoterapeut/medic pentru un diagnostic corect. Nu încerca să tratezi problemele de unul singur, le poți agrava! De asemenea, nu sunt responsabil pentru eventualele accidentări suferite în timpul exercițiilor.

**Sursă imagine**

Reclame

3 gânduri despre „5 exerciții pentru corectarea gâtului înclinat înainte

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s