Londra luată la pas

O, Londra! Orașul pe care am vrut să-l vizitez de când eram doar un kinder… Când am pășit pentru prima dată pe pământ londonez, urechile mele parcă au fost luate cu asalt de către zecile de limbi vorbite în jurul meu, printre care și româna. Să îți dau un sfat: dacă nu vorbești engleza, nu-i bai, vorbește în română. Din câte am văzut, doi indivizi din cinci sunt români. Îi poți recunoaște și după față. Pe bune, nici eu nu am crezut treaba asta la început, dar îți dai seama imediat cine este român și cine nu. Vrăjitorie! Bine, nu trebuie să fii Mama/Tata Omida ca să îți dai seama că smecherașii care joacă alba-neagra la ieșire din metrou sunt români. *Atenție, a fost doar o glumă. Nu generalizez, sunt o mulțime de români cinstiți și muncitori în străinătate.*

De ce să vizitezi Londra?

De ce nu ai vizita Londra? Este un loc incredibil! Nebun și scump, dar incredibil! Este diversitate în unitate. Unele dintre cele mai frumoase și interesante muzee ale lumii se află în Londra. De clădiri nu mai spun, orașul se poate defini ca un amalgam de stiluri arhitecturale. Admiri o catedrală construită în stilul gotic într-o parte, iar la doi pași distanță, își face apariția o minunată casă victoriană. Nu te interesează arhitectura și istoria? Nu este problemă! În Londra găsești o mulțime de restaurante, puburi și cluburi pentru toate buzunarele.

arhitectura.jpg
Arhitectura londoneză (fotografiile utilizate în acest articol au fost micșorate pentru a ajuta pagina să se încarce mai rapid)
castravete_32928191623_o.jpg
„Castravetele” sau… *introdu denumirea ta aici*

Când ar trebui să vizitezi orașul

Toată lumea recomandă vara, dar nici primăvara nu este rea. Eu am mers în luna martie, iar temperaturile au fost OK. Bine, în primele zile a fost foarte cald și am renunțat destul de rapid la geacă și hanorac. Situația s-a schimbat câteva zile mai târziu când un vânt enervant mi-a cam stricat cheful de pozat. Recomand să te îmbraci în straturi. Bluzele groase nu prea sunt indicate. Dacă se încălzește brusc, trebuie să te dezbraci, altfel mori de cald și nu este plăcut deloc să te plimbi prin oraș plin(ă) de transpirație. Dacă ai noroc, poți prinde zile în care nu plouă. Cât timp am fost în Londra, a plouat o singură oră în nouă zile, dar tot trebuie să-ți pregătești umbrela. Vremea este imprevizibilă și nu se știe niciodată când Mama Natură decide că ai nevoie de un duș rece…

Cum te deplasezi în Londra

Îți spun din start: Londra nu este deloc un oraș ieftin. Eu am folosit un Travel Card pentru o săptămână. Deoarece stăteam în zona 3, abonamentul a costat aproape 40 de lire. Partea bună este că ai posibilitatea de a călători cu metroul și trenul (underground și overground), dar și cu autobuzele. Pentru a vedea lista cu prețurile, dă click aici. Trebuie să ții minte un lucru: la ieșirea din metrou/tren trebuie să „tap out” („tap out” = scanezi încă o dată cardul la ieșirea din stație), dar doar la metrou, nu și la autobuz! Dacă nu știi ce să faci, întreabă paznicii metroului, te vor ajuta cu siguranță.

Atracțiile principale

Mai are rost să le scriu? Toată lumea a auzit de Clădirea Parlamentului, Big Ben, Tower Bridge, London Bridge, London Eye, Buckingham Palace și lista continuă. Oricum, recomand muzeele. Sunt FENOMENALE!

Natural History Museum m-a fascinat. Mi-a plăcut în special secțiunea dedicată evoluției umane (a ieșit la iveală kinetoterapeutul din mine). Intrarea este gratuită, dar se poate cere o anumită taxă pentru diverse expoziții temporare. Muzeul poate fi vizitat zilnic între orele 10:00-17:50. 

The National Gallery este locul potrivit pentru artiști și iubitorii de artă. Intrarea în muzeu este gratuită și poate fi vizitat între orele 10:00-18:00, iar Vinerea până la ora 21:00.

The British Museumprimul muzeu național public din lume, adună sub acoperișul său mumii egiptene, statui grecești, arme medievale, obiecte preistorice și tot ce-ți mai dorești. Este un loc căruia trebuie să-i aloci o jumătate de zi pentru a-l vizita. Același lucru pot spune și despre primele două muzee prezentate mai sus. Și acest muzeu poate fi vizitat gratis, iar programul este aproape identic: 10:00-17:30, iar Vinerea de la 10:00 până la 20:30.

muzeu_32928203803_o
The British Museum

Atracții turistice neobișnuite

Aici se încadrează sigur Camden Market. Este cel mai ciudat loc pe care l-am vizitat în viața mea. Mi-a plăcut! Dacă ești vampir și ai nevoie de îmbrăcăminte nouă, în Camden găsești suficiente haine care te vor ajuta să bântui străzile londoneze după apusul soarelui. Sunt cât se poate de serios, nu fac mișto! Chiar se vând haine pentru Dracula din noi…

vampir.jpg
Credeai că am glumit? Am făcut poza cu telefonul, scria că nu am voie să fotografiez. Dacă mă mușca un vampir?

 

Peronul 9 și 3/4 din Kings Cross Station

Dacă ești fan Harry Potter, ar trebui să vizitezi Gara Kings Cross și Peronul 9 3/4, locul prin care Harry și ceilalți vrăjitori (nu ăia din club) ajungeau în… gara lor. Dacă vrei să faci o poză cu căruciorul lui Harry, mai bine cumpără-ți un cort. Vei avea de așteptat…

platform.jpg

Cea mai bună activitate

Mergi pe jos. Descoperă orașul luându-l la pas. Nu merită să dai banii pe tururile organizate cu autobuzele galbene/roşii/albastre. Sunt bani irosiți. Nu aceea este Londra. Adevăratul oraș se descoperă mergând pe străzile sale. Tot ce ai de văzut se află în centrul orașului, dar și suburbiile sunt interesante.

Pont: În spatele Catedralei St. Paul se află un mall de unde se observă toată Londra. Accesul este gratuit.

Cea mai bună alternativă

Dacă ai bani de dat și n-ai datorii la stat, atunci ar trebui să vizitezi Madame Tussauds (muzeul figurilor de ceară), London Eye și Acvariul. Biletul pentru cele trei locații costă 48 de lire.

 

Unde să mănânci

Peste tot! În China Town găsești mâncare bună și destul de ieftină, asta dacă știi unde să mergi. Sunt o mulțime de restaurante chinezești în stil bufet. Pentru 10 lire mănânci ce vrei și cât vrei.

Dacă dorești să încerci gusturi noi, Camden Market te așteaptă cu brațele deschise. Prețurile sunt cam piperate, dar și mâncarea este diferită. Pregătește-te pentru o nemaipomenită călătorie culinară!

Arabii au cel mai bun kebab pe care îl poți mânca vreodată.

Nu ar trebui să ratezi celebrul duo Fish & Chips. Găsești peste tot așa ceva. Lângă London Eye este un restaurant (Great British Fish and Chips) care oferă meniuri Fish and Chips la 10 lire, dar te asigur că merită. Peștele (nu ăla care stă la colțul străzii) este mare, iar porția de cartofi mai mult decât generoasă.

Borough Market 

Poți cumpăra pește proaspăt, pâine, dulciuri, mâncare arabă, indiană, spaniolă, balcanică etc.

Este sigură Londra?

Este sigur București? Este sigur Madrid? Peste tot se fură și se comit crime. Dacă te ajută cu ceva, să știi că în nouă zile nu mi-a „împrumutat” nimeni lenjeria intimă de pe mine. Că s-a întâmplat ca un dement să intre cu mașina în niște oameni nevinovați, asta este altă treabă. Se poate întâmpla oricând și oriunde. Londra este cunoscută pentru numărul mare de camere de monitorizare. De asemenea, există și agenți de poliție care patrulează pe străzi. Dacă te comporți civilizat și nu mergi prin cartiere rău famate, nu prea ai ce să pățești.

Concluzie

Strânge bani și du-te în Londra! 🙂

*Dacă ți-a plăcut articolul sau cunoști pe cineva care plănuiește să viziteze Londra, te rog distribuie acest articol. Mulțumesc!*

**Fotografiile folosite în articol au fost realizate atât cu telefonul, cât și cu aparatul de fotografiat. Unele sunt bune, altele mai puțin bune, dar asta nu înseamnă că pot fi preluate fără acordul meu. De asemenea, și rezoluția acestora este schimbată. Pentru mai multe fotografii, nu uita să dai un like paginii mele de Facebook. **

12 gânduri despre „Londra luată la pas

      1. Haha, bună întrebare, iar ca să-ți răspund sincer, nu îmi vine nimic în minte acum. A fost neobișnuită parada de St. Patrick’s Day. Am putut vedea oameni îmbrăcați amuzant. Oricum, lucruri amuzante ar trebui să se întâmple prin Camden Town, care este plin de tineri și, după cum era de așteptat, de substanțe mai mult sau mai puțin interzise. Jamaicanii sunt fericiți în fiecare moment al vieții lor, le poți mirosi fericirea. Dacă îmi aduc aminte de ceva amuzant, o să-ți spun. 😀

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

