Am vrut să călătoresc precum un snob la clasa I. Iată ce am observat.

„Dai un ban, dar știi că nu-l mai ai.”

Spunea o vorbă din bătrâni. Pentru că tot fac naveta la București, m-am gândit să încerc ceva nou. În timp ce așteptam trenul în gară, mi-a venit o idee strălucită: să merg la clasa I. Am vrut să văd cum ăi` mai „reușiți” financiar călătoresc cu CFR-ul nostru de toate zilele. După câteva minute de întârziere (25 chiar, doar este CFR), la orizont se zărește o chestie roșie și înceată. Era locomotiva de pe vremea lui Pazvante Chioru`, o locomotivă ruginită, greoaie, care mergea încetișor ca să nu strice frumusețile alea de șine.

Sosește în gară trăgând după ea câteva vagoane la fel de expirate, dar se putea mai rău (vezi trenul de la ora 18:00 care pleacă de la Brașov). Nu am putut să îmi iau ochii de la vagonul pe care scria mare „1”, semn că acolo își mâncau covrigii de un leu ăia bogați și șmecheri, care nu vor să se pârțâie în aceeași încăpere cu pleava.

Deschid ușa, urc scările ruginite și intru în vagonul lăudat. Nu erau decât trei muște, dar ce contează? Ăia trei reprezentau crema societății, lume bună, domnule! Îmi găsesc frumos niște scaune libere, nu că era greu, dar am vrut să profit de ocazie și să stau cu clasă la clasa I. La jumătatea drumului, apare Dorel, controlorul. Uitase că avea de capsat niște bilete. Se uită la abonamentul meu de 300 de lei și îmi spune: „Nu-ți mai place la clasa a II-a, ă?”. Scuză-mă, prietene, dar care sunt diferențele? Îmi iau biletul înapoi și, făcând pe prostul, îi răspund: „A, păi nu-i ăsta vagonul de clasa a II-a? Nu am văzut nicio diferență. Ce este diferit?”. L-am îmbârligat, l-am distrus psihic cu întrebarea mea. Stă puțin pe gânduri, scoate un zgomot ciudat, aproape ca un miorlăit de motan în călduri și pleacă, dar nu înainte de a-mi trage o privire ofticată. Am câștigat bătălia, dar mai am până să câștig războiul. Oricum, mă bat cu morile de vânt ca Nea` Quijote, care bea sangria și mănâncă jamon de dimineața până la siesta bine meritată.

Cum arată un vagon de clasa I? Ei bine, uite așa:

 

Cum arată un vagon în care merg „ratații”? Așa:

 

Hopa! „Păi ce-ai făcut, mă, nene, mă?”, ca să citez un clasic în viață. De ce arată vagoanele aproape la fel? Ce ați schimbat? Ce ați oferit în plus? A, ați pus altă tapițerie? În mod sigur asta schimbă tot și justifică prețul nesimțit. Zici că ăia de la clasa I ajung înaintea noastră, fraierii de la a II-a. Îmi pare rău să vă dezamăgesc, dar toți ajung în gară în același timp. Dacă tot sunt clase diferite, măcar schimbați ceva, nu mă refer la culoarea scaunelor. Puneți televizoare, internet, masaj… Știți voi, ceva care să-ți arate că ai bani o grămadă, dar mergi cu CFR-ul.

Cât costă răsfățul la clasa I? Hai să ne uităm. Pentru un tren IR, o călătorie de la Ploiești până la București Nord, la clasa I, costă 26,2 Lei. Un bilet căruia i se aplică reducerea de student, costă 22,55 Lei pentru cei cu legitimație, și 19,2 Lei pentru studenții care au cupoane. La clasa a II-a, un bilet întreg costă 17,9 Lei, iar pentru studenți 14,25, respectiv 8,95 Lei. Întrebarea mea este următoarea: de ce mama ei de treabă se cer 8 Lei în plus pentru aceleași condiții? Cum am mai spus, trenul nu ajunge mai repede la destinație pentru cei care călătoresc la clasa I. A, le este scârbă să împartă compartimentul cu concetățenii noștri mai colorați? Ha, păi ăia merg cu Regio, până acum n-am văzut nici urmă de ei. Vor cumva să călătorească în liniște? Îmi pare rău să o spun, dar la clasa a II-a a fost mai liniște decât la clasa I. Până la urmă, de ce mai există porcăria asta? De ce să dai niște bani aiurea? Unde se duc banii ăia? Când vom avea și noi niște trenuri capabile să ajungă la destinație fără să se strice? Când vom avea și noi o infrastructură cum au „fraierii” din alte țări europene? Când, stimabililor de la CFR?

 *Sursă imagine*

22 de gânduri despre „Am vrut să călătoresc precum un snob la clasa I. Iată ce am observat.

      1. Asa este. ”Nu stiu cine esti, nu stiu ce vrei, dar te voi gasi” si te voi urca intr-un Regio ca sa fie treaba mai buna. Ploiesti – Bucuresti, o ora si douazeci de minute. Atentie, cu Regio, in vreme ce cu InterRegio faci nici 40…

        Apreciază

Lasă un răspuns către Călător prin viață Anulează răspunsul