Să aflăm povestea: „Vânzătoarea de pește”

Mercado do Bolhão. Ah, ce loc minunat! Fotografia de mai sus a fost făcută în timpul vizitei mele în Porto, orașul care nu m-a lăsat cu o părere prea bună (atunci). Probabil aveam așteptări prea mari, din moment ce toată lumea îl laudă de parcă ar fi Raiul pe Pământ. Dacă m-ar întreba cineva: „Bogdane, vrei să îți plătesc biletul de avion, cazarea și tot ce mai ai nevoie, doar ca să te duci în Porto?”, aș răspunde „DA!”, dar un „DA!” răspicat, suficient cât să mă audă și vecinii din blocurile vecine. Cu siguranță m-aș duce pentru a doua oară acolo. Acum știu la ce să mă aștept, știu ce zone ar trebui să vizitez și de ce zone ar trebui să mă feresc. Nu să mai fac la fel ca data trecută când, eu și Andrei, colegul meu de suferință, am plecat de nebuni pe niște străduțe dubioase, care ne aduceau aminte de favelele din Rio. Sărăcia este în floare acolo și nu este prea bine să hoinărești cu bani la tine sau echipament foto etc. Oricum ar fi, Porto este un oraș fascinant, cu arhitectură frumoasă, cu istorie bogată, dar și multă energie. Cu toate că mulți oameni de acolo nu o duc prea bine din punct de vedere material, aceștia au o energie debordantă! Sunt incredibil de veseli și de energici. Inițial, am crezut că aerul are ceva în el, dar în timp ce compuneam articolul mi-am adus aminte de „condimentele” pe care un individ încerca să ni le vândă fix în fața primăriei. Dacă vreți să aflați mai multe, citiți articolul acesta.

Începusem să povestesc despre piață, dar m-am cam lungit. Piața Bolhão este situată fix în inima orașului Porto și este probabil cea mai dinamică locație din tot orașul. Găsești de toate: legume, fructe, suveniruri, flori, găini vii gata să se transforme pentru tine în material de pus pe grătar, turiști disperați, tot ce vrei! În timp ce mă plimbam pe acolo, am observat-o pe această doamnă. La început, nu doream să se uite la mine, dar când a văzut aparatul de fotografiat, un Panasonic compact cam cât un telefon mobil, s-a întors cu fața spre mine și a pozat. I-am spus un minunat „gracias”, cu toate că eram în Portugalia și acolo se spune „obrigado”, dar ce mai contează? A înțeles ideea, nu? Probabil i-am părut simpatic așa cum umblam eu de colo-colo cu rucsacul în spate și cu „săpuniera” în mână…

Ce mi-a plăcut la această scenă? Consider că am surprins destul de bine farmecul acelui loc. Avem tarabe, cozi în spate, o mică parte din arhitectura Neoclasică a pieței, pește… Ce piață este aceea fără pește? Ce am remarcat după un timp este modul în care femeia din spatele vânzătoarei își ține mâna la frunte. Expresia acesteia ne poate spune că a uitat să cumpere ceva și trebuie să se întoarcă din drum. Doamna din dreapta a fost prima care m-a văzut că vreau să compun o imagine și s-a întors puțin cu spatele, râzând probabil de mine, încă nu am aflat motivul. Cu toate că aceasta râde, vânzătoarea a rămas la fel de serioasă. Nu a fost deranjată, chiar mi-a dat voie să o pozez, dar a vrut să o imite pe Kristen Stewart. Am zis să mă amuz puțin, dar nu știu exact povestea din spatele acelei seriozități. Poate că se străduiește prea mult pentru a face rost de bani, probabil că este măcinată de griji care nu o mai lasă să se bucure de viață, nu știu…

După cum spuneam, fotografia a fost realizată cu o cameră compactă de la Panasonic, veche de 8 ani. Editarea am făcut-o în Photoshop pe tabletă. În perioada aceea, tableta a fost de un real ajutor, fiind singurul obiect capabil să facă acest lucru. Până și articolele au fost scrise de pe tabletă. Nu am cum să ofer EXIF, deoarece este irelevant. Ne vedem data viitoare!

Lasă un răspuns

