Să aflăm povestea: „Nostalgie”

Bine v-am (re)găsit! Da, știu că am fost cam absent în ultimele zile, dar facultatea și naveta mă cam seacă de energie și nu mai pot scrie la fel de des. Totuși, voi încerca să scriu măcar în weekend. Ca să mă revanșez, am creat o nouă serie care se numește simplu: „Să aflăm povestea”.

  • Despre ce va fi vorba în această serie? Pentru început, voi vorbi despre povestea din spatele fotografiilor mele.
  • De ce am creat această serie? Am vrut ca oamenii să afle motivul pentru care am realizat fotografia. Îmi doresc ca toți cititorii mei să simtă imaginea așa cum am simțit-o în momentul în care am compus-o și am apăsat butonul declanșator. Știu că sunt foarte multe persoane care mă desconsideră și îmi iau în derâdere „creațiile” (inclusiv pe mine), dar acest lucru nu mă va opri din a face ce-mi place. Da, nu scot bani din fotografie, nu investesc mii de euro în echipament și nici nu mă cred „profi” pentru că am făcut un curs sau pentru că umblu cu niște indivizi obscuri, care se cred maeștri. Poate că pentru acei oameni sunt fraier, un individ de care nu ai nevoie și de care poți face „bășcălie” în voie, dar culmea este că fix fraierul ăsta încearcă să transmită ceva prin fotografiile sale, lucru pe care „profesioniștii” l-au cam uitat…
  • Când voi posta? Voi încerca să postez câte o fotografie pe săptămână, în weekend.
  • Îmi doresc ca voi să oferiți feedback, critică constructivă (!), idei sau orice altceva credeți că este relevant. 

Acestea fiind spuse, să trecem la treabă! Am surprins această imagine în Brașov, în spatele unor ziduri de apărare. După cum se poate vedea în titlu, fotografia se numește „Nostalgie”, nu am avut nevoie de un titlu pompos. Am dorit să fie scurt și la obiect! Elementele care o compun mi-au plăcut la nebunie. În partea stângă putem vedea niște castani bătrâni care formează un fel de acoperiș, un cadru care le oferă trecătorilor protecție. Dacă vreți, acei castani se aseamănă cu soldații, gărzile din vechea cetate a Brașovului, iar orice cuplu care trece pe sub coroana, brațele lor, se va simți în siguranță. În partea dreaptă se află vechile ziduri ale Cetății Brașovului, în mijlocul imaginii avem persoane… Este o imagine bogată în elemente.

De altfel, mi-au plăcut și liniile conducătoare. Puteți vedea bordura, care duce înspre Bastionul Graft, zidurile cetății, dar și lumina și umbrele de pe jos. Toate aceste linii ne conduc ochii către subiectul principal al fotografiei, în cazul nostru doamna în vârstă, dar și către subiecții din planul îndepărtat, cei doi tineri care se plimbă.

Poziția subiectului principal a fost cea care mi-a atras atenția și m-a „obligat” să realizez această fotografie. Poate că dacă nu stătea în acel mod, n-aș fi capturat momentul. Așadar, se poate observa cum un simplu gest sau mișcare, poate stârni ochiul fotografului. Doamna din imaginea de mai sus pare că se uită cu nostalgie la cei doi tineri, iar poziția piciorului arătă că este relaxată. Probabil că în tinerețe obișnuia să se plimbe, să asculte foșnetul frunzelor, să simtă adierea vântului și mângâierea soarelui, poate că acei castani au protejat-o pe dânsa, dar și pe partenerul acesteia, așa cum protejează noul cuplu. Vremurile s-au schimbat, oamenii au venit și au plecat, dar sentimentele au rămas aceleași. Poate că peste ani și ani, tinerii respectivi vor sta pe aceeași bancă și se vor uita la cuplurile care vor trece prin fața lor. Ce nu știu acele cupluri este că vor ajunge să facă același lucru. Viața este o poveste care se repetă la nesfârșit, o poveste frumoasă, câteodată mai dură decât ar trebui, în care suntem cu toții personajele principale.

Aș dori să îmi spuneți părerea voastră. Ce credeți despre această inițiativă? Nu vreau like-uri, vreau comentarii, păreri!

21 de gânduri despre „Să aflăm povestea: „Nostalgie”

  1. O idee foarte bună! E interesant să aflăm şi ce a avut în minte fotograful când a realizat poza, nu doar să ne imaginăm noi. 🙂
    Şi poți să-i ignori cu desăvârşire pe cei care râd de tine, mă gândesc ce vieți triste pot avea oamenii care încearcă să scoată bani din orice şi au uitat de micile bucurii ale vieții.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Imi place foarte mult descrierea pe care ai realizat-o la aceasta fotografie (faptul ca n-ai dat numai specificatii tehnice – desi ar fi interesant sa vad si ce setaria i folosit la camera 😀 – dar ai incercat nu doar sa simti ceea ce personajele tale simt, ci sa si intri intr-o mica istorie a lor) ! Astept cu nerabdare sa citesc si urmatoarele articole despre lucrarile tale! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. Bine te-am gasit si aici! 😀 Nu am spus de nimic despre partea tehnica, deoarece sunt foarte multi oameni pe care nu-i intereseaza acest aspect. Dar s-ar putea sa pun si un EXIF la urmatoarea fotografie. Asta sa fie mai complet articolul. Multumesc pentru vizita!

      Apreciază

  3. Tot ce pot sa spun e ca iti inteleg initiativa prin prisma modului in care ai prezentat-o si prin propriile mele experiente. Te sustin si te felicit si te rog sa nu te opresti din ce iti face placere, indiferent de parerile unor detractori.
    Povestea primei fotografii mi s-a parut foarte interesanta si profunda. Tu chiar vezi ceva/altceva cand fotografiezi, ceea ce denota ca ai un dar. Nu mi-as fi imaginat povestea asta daca nu mi-o transmiteai tu asa si iti multumesc pentru asta. Mult spor si succes cu seria ta! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. Da, stiu. Am facut fotografia dupa-amiaza, cand era o lumina ciudata rau. De obicei, nu prea se fac fotografii in asemenea coditii, dar am facut o exceptie. Am umblat de multe ori la fotografie. Cateodata era prea deschisa, cateodata prea intunecata…

      Apreciază

Lasă un răspuns

