Cum să editezi fotografiile pe telefon

Telefoanele mobile au devenit din ce în ce mai deștepte (câteodată mai deștepte decât proprietarii lor), iar camerele foto pe care acestea le au în dotare sunt capabile de a realiza fotografii de o calitate bună (în cele mai multe cazuri). Bine, nu se pot compara cu aparatele DSLR/Mirrorless. Aici este vorba de mărimea senzorului, iar un telefon, oricât de performant ar fi el, nu poate concura, cel puțin pentru moment, cu un aparat de fotografiat mai mult sau mai puțin profesionist.

Telefonul mobil este aproape întotdeauna alături de posesorul acestuia, iar acest lucru îl transformă în cea mai bună cameră pe care o poate avea. Un telefon este mic, iar câteodată nici nu îl observi. Tocmai de aceea foarte mulți fotografi de stradă preferă să fotografieze cu telefonul mobil. Chase Jarvis a spus: „The best camera is the one that’s with you”. Dar pentru că simpla apăsare pe un buton nu oferă o imagine de calitate, este necesară și puțină editare foto. Nu există fotograf, amator sau profesionist, care să nu editeze puțin fotografiile. De multe ori, unele persoane exagerează cu editarea, imaginea rezultată fiind aproape imposibil de privit. Un fototograf bun trebuie să știe când să se oprească, trebuie să aibă o limită. De aceea, astăzi vă voi arăta câțiva pași prin care vă puteți edita fotografiile făcute cu telefonul mobil.

De ce avem nevoie: un telefon (DOOOH!!), chef și Snapseed sau orice altă aplicație de editat fotografii. Poate fi și Pixlr, Photoshop, Lightroom, dar am încetat în a le mai folosi pentru că distrug destul de mult rezoluția imaginii. După ce am instalat aplicația și am ales o fotografie, își va face apariția următorul meniu:

Screenshot_2016-08-16-11-57-27.png

Abia acum începe distracția! Snapseed îi oferă utilizatorului o mulțime de opțiuni prin care își poate îmbunătăți fotografia. Pe noi ne interesează primul buton numit „Optimizează”. Apăsând pe acesta, se va deschide imaginea pe care o vom edita. Interfața este mai mult decât intuitivă. Până și un copil de trei ani poate edita o poză destul de ușor. Tot ce trebuie să faci este să dai cu degetul în sus, jos, stânga, dreapta. Atât! Fotografia pe care am ales să o editez este una interesantă din punctul meu de vedere. Nu este strălucită, nu am gândit deloc compoziția, pur și simplu am apăsat pe buton pentru că mi-au plăcut „petalele” care își făceau apariția pe ecranul telefonului. Fotografia neprelucrată este aceasta:

Screenshot_2016-08-16-11-51-28.png

 

În meniul „Optimizează”, își vor face apariția câteva butoane care ne vor ajuta să modificăm contrastul, luminozitatea, saturația, ambianța, zonele luminoase (highlights), umbrele și căldura.

Luminozitatea face exact ce spune: luminează sau întunecă imaginea. Eu am folosit o valoare apropiată de +37, nu +33 cum se vede în imaginea de mai jos. Asta înseamnă că am adăugat mai multă lumină în fotografie. Era mult prea întunecată și a trebuit să repar acest lucru.

Screenshot_2016-08-16-11-53-06.png

Contrastul accentuează culorile, dar în același timp întunecă imaginea, așa că nu trebuie folosit în exces. După preferință, se poate micșora nivelul contrastului. Pentru fotografia de mai sus am mărit contrastul la +27 pentru a le oferi norilor un „look” mai dramatic, dar diferă de la fotografie la fotografie.

14046058_1389307371097112_3395044876114257320_n.jpg

După contrast, dăm „swipe” în sus pentru a ajunge la saturație. Când este setată o valoare pozitivă, saturația accentuează culorile fotografiei, le scoate în evidență. Când este setată o valoare negativă, imaginea se transformă brusc într-una alb-negru, culorile fiind înlocuite de tonuri de gri. Dacă nu se exagerează, culorile vor fi realiste, nu vor fi bătătoare la ochi. Mai jos veți vedea două imagini: una cu saturația setată la 0, și alta setată la +12. Diferențele nu sunt majore, dar se observă o îmbunătățire.

După saturație am umblat puțin și la ambianță. Din câte am văzut, ambianța modifică atât contrastul, cât și culorile. Am un exemplu mai jos:

Imaginea începe să prindă contur, nu-i așa? După ce vom umbla puțin și la zonele luminoase (highlights), fotografia va arăta și mai bine. Setând o valoare de -44, norii încep să iasă în evidență, cerul nu mai este atât de „ars”, iar intensitatea soarelui scade și ea.

După ce am modificat zonele luminoase, trebuie să umblăm și la umbre. În fotografia de față, am decis să ridic puțin valoarea, din moment ce imaginea este mult prea întunecată.

Se poate vedea că după am modificat umbrele, clădirea din fundal a devenit mai vizibilă. Acum am ajuns la căldură (warm), nu la căldura de afară, ci la balansul de alb (white balance). Știu că sună aiurea, dar această opțiune poate influența enorm de mult modul în care se prezintă imaginea. De exemplu, o valoare negativă va face imaginea albastră, îi va oferi un aer rece, în timp ce o valoare pozitivă o va face portocalie. În cazul fotografiei de mai sus, am ales să păstrez culorile naturale și am setat o valoare de  +7, cu toate că versiunea cu +100 la căldură era destul de interesantă. Mai jos veți vedea schimbările despre care am discutat:

După ce am terminat treaba în meniul „Optimizează”, este timpul să ne aruncăm un ochi și peste opțiunile din meniul „Detalii”. Aici este destul de ușor. Cele două opțiuni (Structură și Conturare) au ca scop extragerea detaliilor din imagine. Dacă valoarea aleasă este negativă, fotografia va deveni încețoșată, eliminându-se orice detaliu (riduri etc.). Dacă este aleasă o valoare pozitivă exagerată, aici intervine o problemă, deoarece imaginea se cam strică. Se va vedea că nu este realistă și că este prost editată. Surprinzător, există foarte mulți oameni care adoră să exagereze cu detaliile. Cred că ține de gusturi… Eu am folosit următoarele valori: +5 la structură și +2 la conturare. Am vrut ca iarba și celelalte elemente din imagine să arate aproape la fel ca în realitate, nu am vrut să transform poza într-un monstru granulat. Trebuie ținut minte următorul lucru: dacă se exagerează cu adăugatul detaliilor, în fotografie își va face apariția și granulația. Cum îți dai seama că ai exagerat? Simplu: vei vedea milioane de „purici” pe toată suprafața imaginii.

În final, m-am mai jucat puțin cu aplicația și am adăugat o mică vignetare, care a întunecat puțin colțurile imaginii. Da, fotografia nu a ieșit o capodoperă, dar cred că varianta editată arată puțin mai bine decât cea originală. Se văd și la mine câțiva „puricei”, dar nu foarte mulți. Oricum, cam așa se editează o fotografie pe telefonul mobil folosind o singură aplicație. După gust, se pot adăuga și efecte și alte brizbrizuri, dar mie nu prea îmi plac.

Rezultatul:

20160813_193314-03.jpeg

P.S.: Da, calitatea imaginii este destul de proastă, dar nu mă pot certa cu telefonul. Atât poate, atât face. Nu pot compara un telefon de buget cu un Samsung S6/7/100…

*Sursă imagine*

2 gânduri despre „Cum să editezi fotografiile pe telefon

Lasă un răspuns

