Recenzie Harry Potter and the Cursed Child. Parts 1&2

„Harry — yer a wizard — yeh changed everything. Yer the most famous wizard in the whole world.” – Hagrid

*Înainte de a citi, trebuie să știți că există câteva „spoilere” micuțe. Nu vă faceți grji, nu o să povestesc toată piesa.*

Fanii Harry Potter au avut motive de bucurie zilele acestea, deoarece s-a lansat oficial cea de-a opta poveste bazată pe universul Potterian. Nu, nu a apărut un nou roman, ci o piesă de teatru. Da, ați citit bine! Harry Potter 8 nu este un roman, așa cum se aștepta toată lumea, iar din această cauză a primit destul de multe recenzii negative. Ce pot spune acum? Sunt mai multe tipuri de fani: există fani care acceptă schimbările (aici mă regăsesc) și nu fac din ele adevărate drame, și mai există fani elitiști, care după umila mea părere sunt cei mai răi. Sunt genul acela de oameni care găsesc întotdeauna nod în papură. Nimic pe lumea aceasta nu le convine, iar totul trebuie să rămână la fel, fix ca-n vremurile „bune”. Nu stau să dezvolt acest subiect acum, poate voi scrie despre fanii elitiști cu altă ocazie, dar nu acum. Acum scriu fix despre universul care mi-a făcut perioada pre-adolescentină magică.

Piesa de teatru Harry Potter and the Cursed Child. Parts I and II, care deocamdată nu a fost tradusă în limba română, dar a cărei traducere ar fi Harry Potter și copilul blestemat, a fost scrisă de către „zeița” J. K. Rolling, John Tiffany și Jack Thorne. Chiar dacă Rolling nu a mai gândit de una singură toată povestea, atmosfera a rămas aproape la fel. Ne este descrisă lumea magică de care ne-am îndrăgostit acum mulți ani, când primele cărți Harry Potter au ajuns și pe piața autohtonă. Piesa începe pe bine-cunoscutul Peron 9 și 3/4, unde vedem un Harry Potter maturizat, de 37 de ani, ajuns între timp tatăl a trei copii și „Head of Magical Law Enforcement”. „Copilul care a supraviețuit”, aka Harry Olarul, duce o viață destul de bună, fiind însurat cu Ginny Weasley, sora simpaticului roșcovan, Ron Weasley, dar asta ar fi trebuit să știți din cea de-a șaptea carte. Harry Potter and the Cursed Child nu este altceva decât continuarea poveștii pe care J.K.Rolling a lăsat-o neterminată. Autoarea i-a lăsat un final deschis, facilitând scrierea unei eventuale continuări. Probabil a vrut să vadă dacă publicul cere în continuare „păpică” sau nu…

Oricum, familia Potter și-a condus cei doi băieți, James și Albus, lângă celebrul tren magic care duce la Hogwarts. Tot acolo, pe Peronul 9 și 3/4, se vor întâlni și cu vechii camarazi, Hermione și Ron, care la rândul lor își conduc fetița, Rose, lângă Hogwarts Express. Nu voi mai povesti acțiunea, dar trebuie știut faptul că Albus se va împrieteni cu Scorpius Malfoy, fiul lui Draco Malfoy. Împreună, cei doi viitori vrăjitori aproape că vor distruge lumea, însă îmi țin gura închisă și degetele legate pentru că nu vreau să vă stric tot cheful de a citi/urmări piesa.

Harry Potter and the Cursed Child are de toate: are mister, are acțiune, are momente lacrimogene… Nu pot spune că i-a lipsit ceva. Am terminat de citit piesa extraordinar de repede, aș fi vrut să trag puțin de timp, dar nu am putut, pur și simplu m-a prins. A fost destul de scurtă, dar până la urmă este o piesă de teatru, nu un roman. Nu știu dacă J.K.Rolling a făcut o mișcare bună, transformând cea de-a opta povestire într-o piesă de teatru, dar știu sigur că mi-a plăcut la nebunie! Acum, voi nu trebuie să fiți de acord cu mine, o puteți citi și vă puteți forma o părere proprie.

Acest text mi-a deschis ochii și m-a făcut să mă gândesc puțin la viața pe care o am acum și pun pariu că și voi veți face același lucru. Piesa este mult mai profundă decât pare. La o primă vedere, este doar un text fantastic și atât, însă odată ce veți descoperi adevăratul mesaj, vă garantez că veți vedea realitatea cu alți ochi. Vă zic doar atât: prețuiți-vă viața așa cum este ea, bună sau rea. Totul se întâmplă cu un motiv.

În încheiere, pot spune că Harry Potter and the Cursed Child este o piesă reușită, însă aș fi vrut un roman, un text mult mai mare și mai detaliat. Am rămas oarecum cu un gust amar pentru că s-a terminat mult prea repede. Presupun că așa se întâmplă când termini o carte care te-a vrăjit. Știu că am sunat ca un fan elitist, dar vă asigur că nu sunt așa. Doar că aș fi vrut să stau mai mult în universul care pur și simplu mi-a adus aminte de vremurile bune. Cred că o voi mai citi încă o dată, asta așa pentru a găsi mai multe idei „deep”.

Nu uitați: „The truth is a beautiful and terrible thing, and should therefore be treated with great caution.” – Dumbledore

Harry Potter and the Cursed Child se poate comanda de pe Elefant.ro la un preț accesibil. Grăbiți-vă! Prindeți reducerea de 30%!

Am uitat să vă întreb: vreți și un rezumat? Mi-a fost foarte greu să nu vă dau spoilere…