Pokémon Go – Test

Când ai făcut ultima dată mișcare?

Era o zi cenușie de toamnă a anului 2001. Elevii ieșeau entuziasmați din școli cu niște reviste multicolore în mână… Ce erau oare acele mici reviste despre care tot vorbeau? Dacă poți răspunde imediat, înseamnă că ai prins și tu acea nebunie. Erau cataloage Pokémon, în care puteai lipi niște abțibilduri cu… Pokémoni. Ca să vezi ce surpriză! Printre acei mici „disperați” mă aflam și eu. Un simplu copilaș de vreo 7 ani, care avea o singură problemă existențială: nu deținea un album cu „pochemoni”! N-am stat pe gânduri și l-am trimis pe tata să facă rost de unul. Șoc și groază! Nu se mai găseau în magazine, iar cornurile Chipicao se terminau și ele. Da, abțibildurile cu  Pokémoni „picau” doar în acele cornuri.

Atunci nu vorbea nimeni despre obezitate și despre porcăriile din produsele de patiserie. Dacă mâncai un corn pe zi, erai șmecher și cu un pas mai aproape de completarea albumului, asta dacă nu găseai o dublură. Oricum, până la urmă am primit și eu un album, iar primul Pokémon găsit a fost celebra rozătoare electrocutată, Pikachu.

Ieri, am retrăit acele vremuri. Pokémon Go s-a lansat oficial la noi în țară, dar mulți fani au început deja să se joace de cel puțin o săptămână, descărcând jocul de pe diverse site-uri neoficiale. Da, au trecut 15 ani de când am auzit pentru prima dată de Pokémon, dar m-am simțit la fel. Am fost lovit de un val de nostalgie pe care nu pot să îl descriu. Toți prietenii mei mi-au spus același lucru. Dacă acum 15 ani părinții ne acceptau dependența de animale modificate genetic, acum ne consideră nebuni. Dar cui îi pasă ce crede lumea când ai atât de mulți Pokémoni de capturat? Gotta catch’em all! 

13731619_1361603297200853_3883167496736114302_n.jpg

Pokémon Go se diferențiază de celelalte jocuri aflate pe piață. Cum? Ei bine, nu mai poți sta toată ziua pe scaun în fața calculatorului. Acum ești obligat să te plimbi, doar așa poți prinde Pokémonii care-ți vor apărea în față. Jocul folosește sistemul de Realitate Augumentată. Asta înseamnă că poți vedea Pokémonii în timp real cu ajutorul camerei telefonului. Dacă ești genul de persoană care nu suportă mișcarea, poți rămâne la jocurile făcute pentru PC sau console, dar nu vei simți febra musculară sau durerile de degete. Să mergi 5 kilometri pentru a prinde un Pokémon, asta numesc eu pasiune! Plus că și recompensele sunt pe măsură: dai jos calorii și te menții în formă. Ce alt joc îți oferă asta?

Pokémon Go folosește Google Maps pentru a genera „locul de joacă”, iar locurile în care vei merge, se vor găsi și în viața reală. Din când în când, vei vedea niște puncte albastre pe hartă. Acele puncte se numesc „Pokestops”, iar prin simpla atingere a acestora vei primi „pokemingii” și alte obiecte necesare capturării și dezvoltării Pokémonilor pe care-i deții. Pe lângă „Pokestops”, se mai găsesc și așa-numitele „Gyms”, locuri în care îți poți antrena monstruleții.

13718661_1361603300534186_2417261492683832378_n.jpg

Fiind abia lansat, jocul are câteva probleme care-ți pot strica tot cheful. De multe ori, m-am trezit că serverele au picat, lăsându-mă ca prostul în mijlocul străzii, fără un scop anume. Se mai întâmplă, îi iert de data aceasta, doar că se întâmplă des, foarte des…

O altă problemă ar mai fi și refuzul avatarului de a se mișca. Pur și simplu se blochează într-un loc și nu dă semne că ar vrea să se miște în același timp cu tine. Sunt bug-uri, înțeleg, dar ar fi bine ca producătorii să le rezolve. Nu de alta, dar foarte mulți oameni se lasă de jucat titluri care au probleme. Am mai pățit ca Pokestop-urile să nu funcționeze, ca jocul să se blocheze fără motiv… Eh, mai au timp să rezolve toate aceste probleme.

Pokémon Go este alegerea perfectă pentru cei care vor să facă mișcare și să se distreze în același timp. Pe piață mai există un titlu (Ingress), creat tot de NianticLabs, dar nu a avut același succes precum succesorul său. Într-adevăr, are probleme, dar sigur se vor rezolva în curând, nu mă îndoiesc de acest lucru.

Pro: 

  • Pikachu în realitate
  • Realitate augumentată
  • Faci mișcare
  • Vizitezi locuri necunoscute
  • Dai în mintea copiilor

Contra: 

  • Servere instabile
  • Bug-uri
  • Poți fi lovit de mașini
  • Poți pica într-o canalizare
  • Dai în mintea copiilor

9 gânduri despre „Pokémon Go – Test

  1. Cei ce știu să trișeze pot prinde o groază de pokemoni stând frumos la birou pe un scaun confortabil. Bine, trebuie să fii inteligent să faci asta, să nu bată la ochi, altfel îți iei ban.

    Sincer, nu aș descărca acest joc nici să-l încerc, apoi să-l dezinstalez pur și simplu. E adevărat că are un avantaj pentru ce-i ce-l joacă corect și acela că îi scoate din casă pe străzi neștiute, ore în șir, făcând mișcare. Dar cu toate acestea eu încurajez sportul, exercițiile cardio și fitness.

    Încurajez stilul de viață sănătos! (:

    P.S. Niciun joc virtual nu va aduce înapoi gustul adevărat al copilăriei..

    Apreciază

    1. S-au prins de faza producatorii. Nu prea mai merge sa trisezi. Ma bucur ca nu ma mai joc. Doar l-am testat, am vazut ca nu e mare lucru si atat. Nu merita efortul. Si da, nici eu nu as da fitness-ul pe nimic in lume. Inca plang ca am avut zi de odihna azi, de maine ma intorc la antrenamente. Jocul este bun pentru persoanele care nu se ridicau de pe scaun si aveau un stil de viata sedentar. Acum macar au un motiv sa se miste…

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

