Am vizitat cel mai „urât” parc din Ploieşti.

„Cred ca poate sa candideze lejer la sectiunea «cel mai prost proiect», sper ca DNA sa i bage in ancheta pe retardatii aia care au aprobat asa ceva.se pare ca orasul Ploiesti are bani de aruncat pe fereastra” – spunea un cetăţean nemulţumit pe facebook. De ce a reuşit un simplu parc să supere un oraş întreg, vei afla puţin mai jos.

Pentru că tot am citit pe facebook despre noul Parc Municipal din Ploieşti, am decis să îl vizitez şi să îmi fac o părere proprie, nu împrumutată de pe internet aşa cum au făcut majoritatea concetăţenilor. Am luat aparatul de fotografiat şi am plecat în aventură! Ştiind că nu prea sunt copaci care să ofere umbră, am considerat că cel mai bine ar fi să îmi încep plimbarea după-amiaza, puţin înainte de apusul soarelui. A fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat vreodată.

Deocamdată se ajunge destul de greu în parc. Dacă mergi cu „pejosul”, trebuie sa fii foarte atent! Vei avea de traversat calea ferată de la Gara de Vest, aşa că mare atenţie! După ce ai trecut cu bine pe partea cealaltă, ai impresia că te-ai teleportat în balada Mioriţa. Fix la intrarea în parc se află o stână. Cum au fost lăsaţi să mai rămână acolo, este un mister total. Să spunem că nu îţi este scârbă sau frică de oi, fân sau alte lucruri mioritice, dar în mod sigur îţi va fi frică de uriaşii ciobăneşti care stau „mumos” legaţi fix lângă potecă.

IMG_3520.jpg

Trecând şi de stână, ajungem la un pod destul de urât (şi eu sunt nesimţit, ce să facem cu un pod frumos?). Partea bună este că după ce treci de pod, vei fi întâmpinat de muzică. Da, de muzică cât de cât bună. Când am ajuns eu, cânta celebra trupă galiciană Luar na Lubre. Pur şi simplu mi s-a făcut pielea de găină. Mi-am adus aminte de zilele de studenţie din Galicia. Important este că se difuzează muzică pentru toate gusturile, mai puţin manele (sper). Tot după pod vei vedea şi o fântână arteziană, mese de ping-pong, un foişor…

IMG_3534.jpg

Plecând  din acel loc, ajungem la un amfiteatru cam micuţ, dar presupun că este suficient de bun şi acesta. Nu cred că ar veni David Bisbal să cânte acolo… Amfiteatrul este locul perfect în care să-ţi faci binemeritatul selfie. Dacă după selfie îţi vine să faci „pişu”, să ştii că există toalete suficiente, care arată bine deocamdată. Profită acum cât le mai găseşti în formă relativ bună.

 

Înaintând în parc, vom găsi şi un lac artificial, o seră, o căsuţă pe malul lacului, terenuri de sport etc. Încă nu am ajuns la terenurile de sport, nu prea m-au interesat, dar am văzut în pozele prietenilor că arată bine. Se spune că vom avea şi un patinoar pe timpul iernii, dar mai vorbim atunci. Dacă îţi place să te plimbi cu bicicleta sau orice altceva cu roţi, să ştii că este locul potrivit pentru aşa ceva. Bicicliştii cred că sunt singurii care se bucură din plin de acest parc lipsit de umbră.

Da, umbra lipseşte cu desăvârşire din Parcul Municipal Ploieşti. Cei câţiva copaci plantaţi vor oferi umbră poate peste 20 de ani, însă până atunci rişti să faci insolaţie dacă te-a apucat „pofta” de plimbare într-o după-amiază de vară. Cel mai bine este să te plimbi dimineaţa până în ora 11:00 sau de la 19:00-19:30, mai ales că apusul se vede senzaţional de pe malul lacului artificial. Pot spune că mi-am găsit locul favorit de a face fotografii.

Sunset

 

 

Father and son

O altă problemă ar fi că nu există magazine de unde poţi cumpăra apă sau mâncare. Eşti nevoit să le iei de acasă sau să le cumperi din magazinul Lidl de peste drum. Ar fi fost extraordinar dacă instalau măcar o cişmea, aşa n-ai decât să cumperi o sticlă cu apă şi să aştepţi să fiarbă apa în ea.

Parcul Municipal este un proiect de care ploieştenii aveau nevoie, dar cele două probleme prezentate mai sus, îi fac pe cei mai mulţi locuitori ai oraşului să-i înjure de mama focului pe cei de la conducere. Mi-a plăcut şi cred că o să mai merg acolo, dar seara când este mai răcoare şi când este lumina bună pentru fotografie. Îţi recomand să-i oferi măcar o şansă, nu te mai lua după toţi „inteligenţii” care spun că este „de rahat”, „vai de capul lui” sau că mai bine nu-l mai făceau. Da, duce lipsă de câteva lucruri, dar asta nu înseamnă că nu se vor rezolva problemele. Mai devreme sau mai târziu, va arăta precum un parc din străinătate, dar românul este mereu nemulţumit. Dacă tot nu-ţi place, du-te repede şi plimbă-te printre blocurile alea cenuşii în care ai stat toată viaţa.

Mai jos o să postez şi un filmuleţ cu celebra fântână înconjurată de muzică.

*Imaginile şi clipul de mai jos sunt realizate de mine, iar utilizarea lor fără acordul meu este strict interzisă.*

 

 

Lasă un răspuns

