Cat de multe lucruri stie Facebook despre tine?

„-Trebuie sa plec. Mi-a placut ziua de azi. Ar trebui sa mai iesim…

-Si mie mi-a placut! Hai ca te las sa pleci.

-Ok, mai vorbim pe facebook. Pa!

-Pa, pa!”

Cam asa suna o despartire a unui om din zilele noastre. Daca ai facut sau inca faci asa ceva, te sfatuiesc sa te gandesti de doua ori inainte. Nu ti-ai pus niciodata intrebarea: „Bai, da’ oare cate stiu aia de la Facebook despre mine?” Daca nu, tocmai ti-am dat ceva de rumegat.

Acum cateva zile am descoperit cam cat de multe lucruri stiu baietii destepti de la Facebook despre mine. M-am ingrozit cand am vazut! Nu glumesc, aveam un sentiment de neliniste, ma simteam urmarit, spionat. Zici ca esti intr-o emisiune „Big Brother”. Nu am constientizat acest lucru pana acum, pot spune ca am deschis ochii si nu-i mai pot inchide la loc. Daca nu stiai, Facebook pastreaza datele tale intr-o arhiva. Fiecare om inregistrat pe aceasta retea sociala are o arhiva alocata, iar toate postarile, mesajele, pozele, aprecierile etc. sunt stocate acolo. Ei spun ca vor pastra informatiile pana in momentul in care contul este sters, dar pun pariu pe orice vrei ca asa ceva nu este adevarat. Nu vreau sa intru in teorii ale conspiratiei, dar in mod sigur datele acelea raman stocate undeva. Nu tot ce scrie pe internet este adevarat, la fel cum nu tot ce zboara se mananca.

Trebuie sa fim foarte atenti la ce postam de acum incolo pentru ca s-ar putea ca acele lucruri sa se intoarca impotriva noastra. Eu sunt de parere ca oamenii ar trebui sa se opreasca din a mai face glume proaste despre bombe si droguri. Nu de alta, dar nu se stie cand iti vor face baietii mascati o vizita cu berbecul in usa. Cred ca nimeni nu-si doreste sa fie trezit la 3 dimineata de niste indivizi mascati si inarmati pana in dinti pentru o simpla gluma proasta. Asa ca ai mare grija ce postezi!

Cum se poate descarca acea arhiva?

Pentru a descarca tot profilul de Facebook, adica arhiva, trebuie urmati cativa pasi foarte simpli: Settings (Setari)>General>Download a copy of your Facebook data. Dupa ce dai click pe download, se va deschide o noua fereastra asemanatoare cu  cea de jos.fb.jpg

Da click pe „Start my archive” si gata! Vei primi arhiva pe mail in aproximativ 24 de ore. Dupa ce ai primit arhiva pe mail si ai descarcat-o, vei vedea cateva foldere numite astfel:

fb2.jpg

Ce se afla de fapt in acele foldere?

Toate informatiile distribuite pe facebook. In folderul intitulat „html” se gasesc listele de prieteni, informatiile de contact, check-in-urile, tot ce ai distribuit in cronologie (timeline), mesajele (absolut toate!), telefoanele sau calculatoarele de pe care te-ai logat pe Facebook etc.

Despre folderele „photos” si „videos” nu mai trebuie sa spun nimic. Cred ca iti dai si tu seama ce se afla acolo…

Despre „Index.htm” pot spune ca este tot profilul de facebook. Poti vedea absolut tot, la ce ai dat like, ce carti ai citit, ce muzica ai ascultat si multe altele. De fapt, este tot profilul de facebook, dar intr-o interfata minimalista. Baietii de la Facebook ne sfatuiesc sa nu distribuim arhiva pe internet si sa o tinem undeva in siguranta. Cred ca cel mai in siguranta ar fi pe un DVD sau un stick de memorie care nu va fi folosit la altceva. Un DVD este mult mai ieftin, dar nu la fel de rezistent precum un stick. Oricum, daca iti ia foc locuinta, poti sa iti iei adio de la informatii, asadar, nu exista loc sigur.

Arhiva mea are aproximativ 60 Mb. Foarte putin, avand in vedere ca sunt inregistrat pe Facebook de sase ani. Deci, aproape 10 Mb pentru fiecare an petrecut pe „feisbuc”. Iti imaginezi cate „vieti” stocheaza Mark si prietenii sai in acele servere?

Ce face Facebook cu informatiile mele?

Ei spun ca folosesc informatiile pentru a te ajuta sa gasesti prieteni, localuri si evenimente in apropierea casei tale si alte porcarioare care nu iti zbarlesc parul de pe maini. Ce altceva mai fac ei cu informatiile noastre? Le vand! Le vand companiilor de publicitate. Nu ai remarcat ca primesti reclame personalizate? Ei analizeaza toate informatiile si vad cam ce ar putea sa iti vanda, sa ne vanda, de fapt. Asa primim reclame care s-ar putea sa ne intereseze.

Cam asta fac cei de la Facebook cu informatiile noastre. Stiu tot ce am discutat pe reteaua lor sociala, stiu pe unde ne-am plimbat, chiar daca noi nu am dat check-in, dar am fost etichetati de catre alta persoana, stiu ce carti ne-au marcat, ne stiu toata viata virtuala care de cele mai multe ori este asemanatoare cu cea reala. Ar trebui sa ne gandim de doua ori inainte de a mai posta ceva pe facebook. Tot ce spunem poate fi folosit impotriva noastra. Pe bune!

Daca ti-a placut articolul, nu uita sa dai un „share”. Unde? Pe Facebook, normal!

*Sursa imagine.*

9 gânduri despre „Cat de multe lucruri stie Facebook despre tine?

  1. Na, m-ai determinat. Sunt unele lucruri priceless de pe Facebook, chiar merită să mi le reînsușesc. În rest, despre cei care văd și știu tot… nu m-am speriat. Știu. Să știe și ei. Nu vreau să m-ascund ca să le dau satisfacție. Un lucru n-am dat niciodată. Adresa și numărul de telefon… pe profil…dar având mesajele, ei, probabil, le știu deja :))))) Figura cu reclamele am observat-o deseori, dar cum nu-s un consumator de produse vandabile pe net, nu-i stres. So, felicitări pentru articol! E muncit, ca-ntotdeauna, și are o finalitate faină. 😉 Am share-uit. 😛

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

