Hoinarind prin Guimarães, Portugalia

Iti plac orasele pline de istorie si cultura?

Daca da, atunci ar trebui sa vizitezi Guimarães, un oras incarcat de istorie. Eu il consider cel mai important oras din Portugalia. De ce, vei afla mai jos. Guimarães este localizat in nordul Portugaliei, in districtul Braga. De acolo se poate ajunge foarte usor si in celelalte orase portugheze, dintre care amintesc Braga si Porto

Clima este asemanatoare cu cea din nord-vestul Spaniei, cu ierni ploioase si destul de friguroase, dar cu veri calduroase. Eu am avut ghinionul sa ajung acolo prin noiembrie cand ploaia deja nu mai dadea semne ca voia sa plece, ne spunea ca va ramane acolo pentru mult timp. Din cauza vremii cenusii, reci si a ploii, multe dintre pozele mele au iesit „praf”, sa ma exprim intr-un mod mai putin academic. Sa nu te astepti la minunatii de poze daca vei vrea sa vizitezi orasul intre lunile octombrie-februarie. In primul rand, nu prea vei putea face poze din cauza ploii. Este groaznic sa tii umbrela intr-o mana si camera in cealalta. Este indicat sa vizitezi Guimarães pe timpul verii.

Am scris mai sus faptul ca eu consider orasul Guimarães cel mai important oras din Portugalia. Pe bune, chiar este cel mai important. In Guimarães a luat nastere tara care astazi se numeste Portugalia. Acest lucru s-a intamplat in secolul al XII-lea cand Regele Alfonso I  a reusit sa obtina independenta comitatului Portugalia si a numit orasul Guimarães ca fiind capitala noii natiuni. Pe unul dintre zidurile vechi ale orasului chiar sunt inscriptionate urmatoarele cuvinte: „Aqui nasceu Portugal”, insemnand „Aici s-a nascut Portugalia.”

P1050713

Orasul este micut, chiar m-am mirat de dimensiunea lui. Fiind un oras mic, se poate vizita foarte usor si repede. Nu este nevoie sa dai banii pe transportul in comun, cel putin eu nu am avut nevoie. Am inceput hoinareala de la Paço Dos Duques De Bragança sau Palatul Ducilor de Bragança, o cladire impunatoare, foarte bine intretinuta, construita din blocuri de piatra. Acele blocuri de piatra pur si simplu iti reamintesc faptul ca esti doar un simplu muritor, in timp ce ele vor rezista veacuri intregi. Palatul este intr-adevar o cladire care merita vazuta.

Langa palat se afla si vechiul Castel Guimarães, construit in secolul X la porunca Contesei de Portugalia, Mumadona Dias, pentru a apara manastirile de invazia maurilor. Astazi au ramas doar ruinele castelului, ruine care iti pun imaginatia la treaba. Te fac sa te intrebi cum a aratat castelul in zilele sale de glorie, esti obligat sa iti imaginezi acea lume in care cavalerii si razboinicii se plimbau nestingheriti pe acele meleaguri. Simti ca esti transportat intr-o lume apusa de foarte multa vreme, senzatia este uimitoare si o recomand cu caldura!

In vecinatatea castelului se mai afla si o mica biserica medievala numita Igreja de São Miguel do Castelo. Legenda spune ca primul rege al Portugaliei, Alfonso I, a fost botezat in acea biserica.

guimaraes 5

 

Lasand lumea regilor in spate, mi-am indreptat pasii spre oras. Nu dureaza mult sa ajungi acolo, doar 5 minute de mers pe jos. A fost cea mai inspirata alegere. Pe drum am intalnit o multime de tineri cu tobe care marsaluiau. Nu stiam exact ce sarbatoresc in acel moment, dar am aflat mai tarziu ca era o ceremonie in cinstea Sfantului Nicolae din Mira. A fost frumos momentul, oricum.

Plimbarea in centrul istoric al orasului a fost una extraordinara. Arhitectura m-a captivat, chiar simti ca te intorci in timp. Arhitectura Portugaliei este nemaipomenita. Nu stiu daca unii oameni vor aprecia acest stil arhitectural, poate vor spune ca tot orasul este urat si vechi. Intr-adevar, este urat atunci cand ploua. De fapt, toate locurile din lumea aceasta sunt urate atunci cand ploua.

Dupa ce am colindat stradutele orasului, am ajuns si in piata Oliveira, unde se gaseste si biserica  Nuestra Señora de la Oliveira, construita in secolul al XIII-lea. In fata bisericii se afla si un mic templu in stil gotic numit Padrão do Salado. 

Am continuat sa ma plimb pana am ajuns in fata unui mall. Asadar, orasul are si urme de „civilizatie”, sa nu-ti faci griji! Ce nu am gasit in oras a fost un restaurant McDonald’s. Am intrebat peste tot, dar nu l-am gasit, cu toate ca vedeam afise care faceau reclama… Presupun ca era in afara orasului. In schimb, mall-ul avea restaurante si KFC. Orasul este plin de baruri si restaurante. Chiar si in piata Oliveira exista baruri. Cand ai un oras vechi, trebuie sa profiti, nu? In apropierea mall-ului se afla si Igreja de Nossa Senhora da Consolação e Santos Passos. Pe scurt, o biserica. catedrala

In concluzie,  Guimarães este un oras pe care iubitorii de istorie nu ar trebui sa-l rateze. Este mic, destul de ieftin, si are foarte multe de oferit. Daca ar fi sa-i gasesc un dezavantaj, ar fi acela ca este mult prea mic pentru gustul meu, dar aceasta este fix parerea mea. Mi-a placut orasul, il recomand! Daca vei vizita vreodata Portugalia, nu ar trebui sa ratezi Guimarães. Ar fi mare pacat.

*Fotografiile imi apartin si au fost realizate cu un aparat compact putin cam depasit. Chiar as dori sa ajung iar in oras pentru a-l fotografia cum trebuie cu DSLR-ul. Daca v-a placut articolul, nu ezitati sa dati un share. Multumesc!*

5 gânduri despre „Hoinarind prin Guimarães, Portugalia

Lasă un răspuns

