Tragedie in Spania. Mai multe tari din lume sunt in doliu.

Presupun ca deja ati aflat de teribilul accident produs ieri in Spania. Daca nu, atunci o sa il povestesc pe scurt, nu vreau sa fie un articol lung. Ar trebui tinut un moment de liniste, dar vreau sa imi exprim condoleantele familiilor victimelor. 

Ieri dimineata, aproape de orasul Tarragona, din nord-estul Spaniei, s-a produs un groaznic accident. Este vorba despre un autocar plin de studenti Erasmus care s-a ciocnit cu o masina care circula regulamentar pe sensul opus. Studentii se intorceau de la un festival din Valencia. Din pacate, pentru 14 studente acela a fost si ultimul drum. Alti 43 de studenti au fost raniti. Printre victimele accidentului se numara si o studenta din Iasi in varsta de 23 de ani, care a plecat cu o bursa Erasmus in Barcelona.

Cand am auzit prima data stirea, nu mi-a venit sa cred. Acelasi lucru l-am fi putut pati si noi cand am fost plecati cu bursa Erasmus, culmea, tot in Spania. Imi aduc aminte de calatoriile cu autocarul pe care le faceam impreuna cu ceilalti studenti internationali pana in Portugalia. Acelasi lucru ni se putea intampla si noua, este ingrozitor sentimentul. Autocarele cu studenti Erasmus sunt foarte pline de viata, au un farmec aparte, fericirea si speranta plutesc prin aer, acea atmosfera nu poate fi descrisa in cuvinte. Este un amestec de tineri de diferite nationalitati, cu obiceiuri diferite, limbi diferite, dar care au in comun tineretea si puritatea. Este mare pacat ca asemenea tragedii se intampla tocmai unor astfel de oameni. Viata nu este corecta. Sunt luati fix oamenii care au posibilitatea de a schimba ceva, nu este drept deloc!

Acum un an, am postat un articol in care descriam o zi din Spania. „Si ce daca?”, veti spune. In acea zi am fost destul de aproape sa murim si noi, dupa ce autobuzul care ne transporta la universitate a luat foc. Noi am scapat teferi. Din fericire, nimeni nu a fost ranit, totul s-a rezolvat. Este ingrozitor momentul acela in care stii ca viata ti s-ar putea termina brusc. Nu-i doresc nimanui sa treaca prin asa ceva. Nici nu vreau sa stiu ce a fost in mintea acelor copii – pentru ca sunt niste copii frumosi si destepti  – in momentul in care au vazut ca soferul a pierdut controlul autocarului. Sper ca asemenea tragedii sa nu mai aiba loc niciodata.

Condoleantele mele familiei Veronicai Matcovici, studenta din Iasi, si tuturor familiilor care si-au pierdut copiii in acest cumplit accident. Chiar daca nu inteleg ce spun, trebuie sa stie ca sunt alaturi de ei sufleteste.

2 gânduri despre „Tragedie in Spania. Mai multe tari din lume sunt in doliu.

Lasă un răspuns

