Avem nevoie de o schimbare!

Sistemul de invatamant romanesc este praf si pulbere! Nu cred ca mai exista cineva in Romania care sa nu fie de acord cu mine, chiar refuz sa cred ca sunt singurul om „nebun” care vede cat de ingrozitor este sa fii elev sau student in Romania.

Nu, nu vreau atentie, nu vreau sa scriu articole doar pentru trafic asa cum fac unii bloggeri, vreau doar sa imi exprim nemultumirea fata de „minunatul” sistem de invatamant romanesc. Simt ca este de datoria mea, de datoria noastra, ca cetateni ai acestei tari sa spunem atunci cand ne doare ceva. Augustin Buzura spunea: „Daca te doare, striga! Daca te doare, urla!” De ce renuntam la dreptul nostru de a ne exprima opiniile? In loc sa deschidem gura si sa ne spunem cu voce tare nemultumirile, ne inchidem in propriile cochilii, ne este  teama sa nu ne deranjam „stapanii”. Strigati! Urlati! Nu mai acceptati tot ce vi se impune, ganditi si spuneti cu voce tare daca va deranjeaza ceva!

Am ajuns in punctul in care cred ca mai marii tarii chiar vor sa isi bata joc de noi, sa ne umileasca in cele mai ingrozitoare moduri cu putinta. Da, sunt student, nu sunt animal, iar la ultimul control am aflat ca sunt si om! Nu merit sa fiu tinut in sali mizerabile si friguroase, nu merit sa fiu umilit de catre profesorii sau angajatii universitatii! M-am saturat de asta! Profesorii ar trebui sa se comporte civilizat cu noi, ar trebui ca in momentul in care intra pe usa clasei sa se lepede (nu de Satana) de toate frustrarile lor. Noi nu suntem niste manechine pe care sa-si verse nervii. Suntem OAMENI la fel ca ei! De asemenea, ar trebui sa-si schimbe mentalitatea. Sa-i trezeasca cineva si sa le spuna ca Epoca de Aur a trecut si ca ar trebui sa se comporte altfel cu noi. Nu vreau sa imi plang de mila si sa spun ca sunt un „biet sufletel sensibil”, vreau doar sa arat ca nu se mai pot comporta la fel ca in anii ’60. In ziua de azi ar trebui sa ne comportam civilizat, sa aratam ca am evoluat cat de cat. Este chiar atat de greu?

M-am saturat si de materiile care ne sunt bagate pe gat cu forta. Vreau sa am posibilitatea de a-mi alege singur cursurile, asa cum au posibilitatea studentii din strainatate. Poate mie nu-mi place sa analizez propozitii timp de cateva ore ca o maimuta autista, poate mie imi place cultura unui anumit popor, poate sunt atras de literatura. Poate unii studenti sunt prea „prosti” pentru a intelege anumite materii. Nu ar fi mai bine pentru toata lumea daca studentii si elevii si-ar putea alege materiile? La facultate este si mai simplu, o sa dau drept exemplu Universitatea din Vigo unde am avut dreptul de a alege cursurile la care voiam sa merg. Nu zicea nimeni nimic atat timp cat strangeam creditele necesare promovarii anului (acolo am avut doar 4 cursuri mari si late si toate m-au ajutat in viata). De ce nu s-ar putea realiza acelasi lucru si la noi in tara? Suntem mai prosti sau ce? Care sunt problemele? Cred ca stiu: coruptia si lenea!

Pe noi ne mai omoara si practica. Ne sunt umplute creierele cu torenti intregi de teorie, dar atunci cand trebuie sa punem in aplicare ce am invatat, ne impiedicam. De ce oare? Nu pentru ca in scolile si universitatile romanesti practica este aproape inexistenta? Ne bazam prea mult pe teorie si uitam de practica. Degeaba tocesti ca sa iei nota mare, iar atunci cand trebuie sa pui in aplicare notiunile invatate te poticnesti. Cand te duci la un interviu, ce te intreaba prima data angajatorul? Daca nu stii, iti spun eu: „Ce stii sa faci?” Incepi sa-i spui tone de teorie? Nu, tata! Zbori in secunda urmatoare. Angajatorii vor oameni care stiu sa puna in aplicare notiunile invatate. Fara practica este imposibil sa inveti ceva. Imaginati-va ca studentii de la Medicina ar invata 7 ani de zile numai teorie fara a pune in aplicare ceea ce au invatat. V-ati mai duce la spital daca s-ar intampla asa ceva? Nu, pentru ca v-ar fi frica. Practica ajuta la consolidarea cunostintelor, fara ea totul este inutil.

Ce altceva ma mai nemultumeste? Sa vedem… MIZERIA! Am mai mentionat-o si mai sus, dar nu conteaza. Vreau sa invat in conditii decente, nu vreau sa ma simt ca un porc intr-o cocina. Universitate Petrol-Gaze, arat cumva ca un porc? Daca nu, atunci de ce ma tii intr-un mediu infect, mizerabil? De ce ma obligi sa stau pe scaune de acum 50 de ani pline de cuie ruginite? De ce vrei sa ma imbolnavesc in fiecare iarna din cauza frigului din clase si a curentului care patrunde in sali prin ferestrele care, in unele cazuri, nu mai au manere? De ce vrei sa ne distrugi sanatatea? De ce? Daca nu as fi eu, daca nu am fi NOI, studentii, toti angajatii universitatii probabil ar fi someri acum. Va pasa putin de noi? Ne-ati intrebat daca ne place sa invatam in asemenea conditii? Nici nu va pasa de noi! Pentru voi suntem doar niste bucati de carne care va platesc salariile si nimic mai mult. Rusine sa va fie! Pacat de acei cativa profesori adevarati de acolo… Ei sunt singurii care merita respectul meu.

*Nu doar UPG-ul este mizerabil, sunt atat de multe universitati din tara care par desprinse dintr-un film horror… Chiar sunt curios daca o sa mai termin facultatea dupa articolul asta.*

9 gânduri despre „Avem nevoie de o schimbare!

  1. Avem nevoie de o TRANSFORMARE de sistem socio-politico-economico-religios. Viața este un întreg ce nu poate fi înțeles și echilibrat pe bucăți. Totul este interdependent, așa încât transformarea reală și de durată trebuie să înceapă cu o REVOLUȚIE INTERIOARĂ, care este de natură spirituală, care este individuală și se petrece în forul interior al fiecăruia.

    Apreciat de 1 persoană

      1. Tu ești sistemul…Dacă fiecare va realiza această evidență, transformarea vine de la sine. Nu trebuie să ne ”lăsăm” unii pe alții așteptând ca ”celălalt” să facă primul pas.

        Apreciază

      2. Nu este vorba de o simplă schimbare, schimbarea nu poate fi dect…simplă. Este vorba de TRANSFORMARE, care este o întoarcere cu 180 de grade. Nu aștepta ca altul să te scarpine…Tu fă ceea ce simți că este nevoie să faci. Asta înseamnă ACȚIUNE inteligentă.

        Apreciază

  2. Chiar acum doua săptămâni vorbeam cu profesoara de pedagogie de aceste lucruri. Făcând analiza SWOT a învăţământului românesc, am găsit fooooarte multe puncte slabe. Spre marea mea greşeală, chiar acum am un curs cu un comunist, de vreo 70 de ani, care doreşte să îl tratăm ca pe un prinţ. Nu pot fi atentă la cursul lui pentru că citeşte mot-a-mot ceea ce „prezintă” pe video-proiector. Pot şi eu să citesc acasă! Unde sunt explicaţiile şi exemplele??? Probabil le-a lăsat în casa lui Ceaşcă… Cât timp va mai trebui să suportăm acest sistem?

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

