Am vizitat Libraria Lello din Porto!

Esti fan Harry Potter?

Atunci n-ar trebui sa ratezi Libraria Lello din Porto.

Mi-am adus aminte ieri ca am vizitat-o in timpul micii mele excursii in Portugalia, si m-am gandit sa-i dedic un articol special. Trebuie sa iti spun ca nu am poze, este interzis sa faci. Mi se pare ca ai voie sa fotografiezi doar doua ore pe zi, repet, nu mai tin minte sigur ce scria la intrare. Eu am intrat gratis, dar acum am inteles ca s-a pus o taxa de intrare, cam 3-4 euro. Nu ar fi prea mult avand in vedere ca locul este superb, iar daca vei cumpara o carte, iti vor oferi banii inapoi sub forma de reducere. Logic, nu? Au avut si un motiv pentru care au introdus o mica taxa de intrare. Multe persoane, inclusiv turisti disperati ca mine, intrau in magazin doar pentru a-si pierde timpul pe acolo sau pentru a-si da check in pe facebook. Proprietarii au crezut ca este necesara introducerea unei „bariere”, sa-i zicem asa. De altfel, fotografiatul este interzis deoarece multa lume merge acolo pentru a bea un ceai sau pentru a citi. Iti dai seama ca un turist dotat cu un DSLR va distruge tot feng shui-ul locului, toata atmosfera. Nu cred ca exista om pe planeta aceasta caruia sa-i faca placere sa simta un „tun” direct in ceafa. Este cam dubios…

Libraria este situata intr-o zona foarte frumoasa a orasului Porto, chiar mi-a placut atmosfera de acolo, a fost plina de viata, in apropiere fiind si Universitatea din Porto, dar voi vorbi despre acest lucru mai jos. Cladirea a fost construita in anul 1906 de catre Antonio si Jose Lello, cei doi oferindu-i numele care a ramas pana in ziua de azi. Libraria Lello este considerata una dintre cele mai frumoase librarii din lume si pe buna dreptate. Exteriorul cladirii este bogat in detalii, pe fatada acesteia fiind prezente si doua siluete: una care reprezinta Arta (cea din stanga) si alta care reprezinta Stiinta (cea din dreapta). Intrand in librarie simti ca esti coplesit de combinatia stilurilor Art Nouveau si Neo-Gotic. Scarile rosii si intortocheate iti vor fura privirea imediat ce vei pasi pe usa. Nu trebuie sa uitam nici de cartile care pastreaza amintirea locului in care au stat o buna perioada de vreme. In momentul in care cumperi o carte din acel loc, primesti ca bonus si o amintire unica. Este o atmosfera magica, la propriu. Libraria are o poveste interesanta. J.K.Rowling, autoarea celebrei serii Harry Potter, a inceput sa-si imagineze universul plin de magie chiar in acea librarie in timp ce isi bea ceaiul la etaj. Am vrut si eu sa-mi fi luat un ceai, dar pur si simplu n-am putut sta din cauza „hoardei” de turisti care stateau lipiti de mine. Este un chin sa te bucuri de cladire sau de carti (chiar daca majoritatea sunt in portugheza), tocmai din cauza turistilor. Sincer, cred ca cel mai liber ar fi dimineata cand oamenii inca nu s-au trezit, altfel sunt slabe sanse sa te bucuri din plin de tot ceea ce ofera acel loc.

Daca nu stiai, J.K. Rowling a fost profesoara de engleza la o scoala din Porto timp de 10 ani. Se pare ca a folosit absolut toate lucrurile vazute si experimentate acolo pentru a scrie una dintre cele mai de succes serii din istorie. Pana si uniformele micilor vrajitori au fost inspirate de cele ale studentilor de la Universitatea din Porto, aflata in apropierea librariei. Nu a uitat nici de strazi, unele descrise in Harry Potter se regasesc si in orasul portughez. Mie mi-a placut enorm locul, a fost o experienta unica in viata. Pana la urma, am fost in locul in care s-a „nascut” Harry Potter, personajul care inca ma pasioneaza. Recomand locul cu toata inima! Poti gasi libraria la aceasta adresa: Rua das Carmelitas 144 | Vitória, Porto 4050-161. 

*Imaginile sunt luate de pe Google, deoarece angajatii nu mi-au permis sa fac doua fotografii.

8 gânduri despre „Am vizitat Libraria Lello din Porto!

Lasă un răspuns

