De ce iubesc Romania

Zilele astea mi-am tot pus o intrebare, ciudata ar spune unii, dar cat se poate de interesanta: de ce imi place Romania? Sunt oameni care ar putea spune ca sunt un idiot pentru ca imi place sa stau in tara asta plina de indivizi corupti (gunoaiele societatii), de analfabeti(bine, in mare parte nu este vina lor ca au ajuns asa) si multe alte tipologii de oameni. Nu sunt idiot, dar sincer sa fiu, statul in Romania are si avantaje. Nu stiu cati dintre voi sunteti constienti de ele, dar sper ca o sa va fac sa le vedeti. Oricat de mult mi-as bate joc de lucrurile care se intampla in interiorul tarii, nu e chiar atat de rau sa traiesti in Romania. Realizez ca situatia din tara asta nu este tocmai roz, dar se putea si mai rau. Ne-am fi putut naste in Africa si am fi cautat apa proaspata 8 ore pe zi.  Zic sa privim partea plina a paharului, cica asa e bine. Cica…

Imi place in Romania pentru ca:

  • nu-mi este frica de faptul ca o sa fiu impuscat de catre un individ cu grave probleme mentale fix in momentul in care ies pe usa. Sa fim sinceri, cate atacuri armate s-au produs in Romania? Destul de putine in comparatie cu SUA sau alte tari „dezvoltate”. La noi este mult mai dificil sa cumperi o arma de foc. Poti sa o obtii la negru cum fac interlopii, dar un om de rand isi poate lua o arma de calibru mic doar daca trece niste teste psihologice. Pentru asta, imi place sa traiesc in Romania.
  • scolarizarea este in mare parte gratuita. Orice cetatean roman poate urma studii de licenta si masterat la buget, asta daca are norocul sa pice pe unul dintre locurile finantate de stat. In comparatie cu alte tari(cele nordice nu intra in discutie) unde taxa de scolarizare este uriasa, Romania face ceva cat de cat bine. Mai avem de mancat, dar hei! facem facultate gratis!
  • avem mancare acra! Da, poate parea ciudat ce am scris aici, dar asa este. Nu iti dai seama ce ai pana nu pierzi. In Spania ma rugam sa gasesc ceva acru, ceva, orice, castraveti murati, VARZA MURATA, sare de lamaie, orice! Lipsa mancarii acre m-a afectat cumplit. Nu credeam ca este posibil, dar daca esti invatat cu ciorbe acrite cu bors, zeama de varza si alte lucruri care ma fac sa salivez numai cand ma gandesc la ele, cu greu te mai poti adapta intr-un loc in care nu se mananca asa ceva. Spaniolii parca sunt certati cu tot ce este acru, chiar ma mir ca au portocale si lamai. Dulcele si saratul sunt la loc de cinste. Asadar, pretuiti ce aveti!
  • avem traditii unice in lume. De exemplu, chiar ieri au trecut prin fata blocului niste indivizi care dansau imbracati in blana de urs. Unde mai putem vedea asa ceva? Nicaieri in lume, este ceva unic, este un obicei mostenit de la vechii daci. Ursul in cultura dacica era un animal sacru, asa ca ar trebui sa fim mandri ca pastram vie aceasta traditie.
  • avem viteze extraordinar de mari la internet. Ce ne-am face fara internetul asta rapid? Am sta o jumatate de ora sa se incarce google-ul. Pe langa faptul ca este foarte rapid, este si ieftin. O sa dau iar exemplul Spaniei care o duce ingrozitor la capitolul internet. Internetul lor este un fel de gluma proasta. Il ai, dar n-ai ce face cu el. Decat sa stai sa ti se incarce o pagina in 10-20 de minute, mai bine iti cumperi o pisica sau un caine si te joci toata ziua. Eu spun ca merita investitia.

Acum este randul vostru sa-mi spuneti de ce va place sa traiti in Romania. Va astept comentariile, nu fiti timizi!

*Fotografia poate fi vazuta si pe contul meu de Flickr.

14 gânduri despre „De ce iubesc Romania

  1. Pentru că este ţara în care m-am născut şi am învăţat să iubesc, s-o iubesc şi să mă iubesc. Mi-am promis că voi convinge oamenii că România este o comoară. Comoara românilor. Îmi plac tradiţiile, îmi plac peisajele, munţii..

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

