Cel mai „eco-friendly” oras din Romania

Puteti ghici care este cel mai „eco-friendly” oras din Romania? Nu? Va ajut eu putin: incepe cu „P” si se termina in „i”. Nu, nu este o injuratura, ci este minunatul oras Ploiesti. Daca restul oraselor si satelor din Romania au de Craciun luminite si brazi impodobiti(mai mult sau mai putin), Primaria Municipiului Ploiesti, care mai nou este cunoscuta sub numele de „Asociatia Grinch Ploiesti”, a hotarat ca ploiestenii nu au nevoie de decoratiuni de Craciun.

Cum s-a ajuns aici? Ei bine, Primaria a vazut ca ploiestenii sunt niste oameni carora le pasa de Mama Natura si planteaza pomi in timpul liber, asa ca de ce sa mai puna beculete in tot orasul? Beculetele acelea consuma energie electrica, iar energia electrica se obtine in cea mai mare parte din arderea carbunilor. Ce facem, ne batem joc de natura in halul acesta?

As fi vrut sa-l fi intrebat pe primar ce parere are despre aceasta actiune nemaintalnita in Romania, dar din pacate am aflat ca nu mai avem primar. Sa ziceam ca este plecat „cu afaceri” intr-un loc racoros…

Nu am stat pe ganduri si i-am luat interviu unei ingrijitoare din primarie(Coana Tantica), care pretinde ca stie motivul pentru care nu vom mai avea luminite colorate deasupra capetelor. Interviul s-a desfasurat cam asa:

Nu va suparati, am auzit ca anul acesta nu vom mai avea luminite in oras. Este adevarat? 

C.T: A? Tu cine mai esti, maica? De unde ai venit? Oricum, las’ asa. Da, stiu.

Si imi puteti spune motivul? 

C.T: Da, da…

Chiar va rog…

C.T: Da, bine. Cum sa-ti spun eu tie? N-o sa mai avem anul asta luminite pentru ca… a…

Va las sa va ganditi si revin? 

C.T: Nu, gata! Cica vrem sa ii intrecem pa elvetieni. Cica e dati naibii rau aia. Tot numa’ verdeata si toate cele. Zicea unu’ mai sus pus ca daca punem anu’ asta beculete o sa moara delfinii din ocean. Iti plac delfinii, copile?

Da, da, sunt simpatici…

C.T: Pai si vrei sa moara? Nu ti-e mila de ei?

Imi este mila, dar de ce mor tocmai delfinii? 

C.T: Nu stiu, maica, eu nu-s d-aici. Nu stiu d-astea, de ce sa spun tampenii? Asa am auzit si eu. Oricum, ti-e frica ca nu o sa-ti mai faca ma-ta sarmale, asa-i?

Eh… ce legatura au sarmalele cu delfinii si beculetele de Craciun? 

C.T: Copiii astia din ziua de azi, inceti mai sunt la minte. Of, of, of, cand eram eu tanara nu erau asa grei de cap… Cum ce legatura au sarmalele cu delfinii? Ca sa-ti faca ma-ta sarmale are nevoie de curent! Ce naiba nu intelegi, copile? Vrei sa moara delfinii?

Ah… bine. Am inteles despre ce este vorba. A, inainte sa plec, vreau sa va intreb: chiar nu vor pune un bec in oras? 

C.T: Ba’ baiete, ia treci si ia mopu’ ala. Vrei sa ma ajuti sa spal la veceuri?

Nu, multumesc! Gata, m-ati lamurit. Saru’ mana!

C.T: Nu cred ca vrei s-o pupi. Am spalat la barbati. Pa! Copil ciudat, auzi tu: „ce treaba au delfinii cu luminile?”…

Nu stiu cat ati inteles voi, dar atat am inteles si eu. Nici acum nu stiu care este faza cu delfinii, dar am prins esentialul: nu vom avea beculete pentru ca vrem sa fim mai „eco-friendly” decat elvetienii. Pana la urma, nici n-avem nevoie de beculete, avem telefoane. Am devenit prea comozi, ce ne pica mana daca mergem cu telefonul aprins in mana si ascultam colindele lui Fuego? Ptiii, comoditatea asta!

Sursa foto: google.com

8 gânduri despre „Cel mai „eco-friendly” oras din Romania

  1. Oh, cât de mult aștept! Să-ți spun și ce: să mă duc într-o parte a orașului mai ornată decât celelalte ( ca deh, avem și-n fața facultății beculețe, dar nu cât să impresioneze) și să fac poze multe pe care să ți le trimit ție cu descrierea „sâc, sâc, sâc. Uite ce am eu și tu nu ai!” Îți jur ca fix la asta m-am gândit azi când mă duceam la facultate. :))
    În altă ordine de idei: proaste investiții se mai fac în tara noastră! Bine ca sunt bani de cortine poleite cu aur de purtat în spate, am auzit ca în modă e un „must-have”.
    P.S. Mi-a plăcut articolul.

    Apreciat de 1 persoană

  2. îți spun eu de ce nu pun lumini în Ploiești ! pentru căăăă tadaaaaam (astea sunt tobele) am terminat eu facultatea și nu mai locuiesc în Ploiești :))) Și dacă eu nu mai stau acolo ce rost mai au becurile? hi hi, poți să mă-n-juri eu mă distrez copios când îl sun p-al meu, care lucrează în Ploiești și râd de el că până și la mine-n sat au aruncat ăștia niște cabluri cu lumini :))

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

