Aventuri fotografice

Nu ca as fi eu un mare fotograf, dar de-a lungul timpului am intalnit multe situatii interesante, dar si unele ciudate, chiar penibile cateodata. Sa nu va ganditi la situatii de genul:”Frate, mi-am scapat obiectivul de 500 de euro de la 20 de metri inaltime in timp ce voiam sa fotografiez un rasarit de soare in Madagascar!”. Inca n-am ajuns la nivelul acesta si nici nu cred ca voi ajunge vreodata. Asta daca nu cumva voi castiga la loto un miliard de euro, dar fara sa joc. Doar ma respect, zau asa!

Prima intamplare ciudata am avut-o in Sevilla. Eram in masina, iar pe partea stanga se vedea o cladire cu o arhitectura superba. Am scos aparatul sa-i fac o poza, fara sa bag de seama ca cei din masina din stanga se uitau ingroziti la mine crezand ca sunt de fapt un paparazzi care ii urmareste. Au acoperit repede geamurile si au inaintat fara sa mai astepte ca semaforul sa arate culoarea verde. De-abia dupa cateva minute mi-am dat seama cat de mult i-am putut speria. Culmea este ca nici macar nu-mi pusesem fata de maniac…

Tot in minunata peninsula Iberica, am fost confundat cu un pedofil! Acest lucru s-a intamplat in Vigo cu cateva zile inainte de Craciun. Primaria a montat in centrul orasului o platforma unde se putea vedea un fel de tron pe care ar fi trebuit sa stea „Papa Noel”, cunoscut la noi sub numele de Mos Craciun. Si ca orice om normal, m-am apucat sa fac niste poze ca sa le am amintire. Cu toate ca pe acea platforma se zbenguiau o multime de copii, pur si simplu nu i-am observat, insa am observat modul in care o mama si-a luat fetita de acolo in momentul in care am inceput sa fac poze. Dupa ce a luat-o, a inceput sa se uite amenintator spre mine, dar eu cu o fata de miel nevinovat tot incercam sa inteleg de ce a facut acel lucru. Nu am inteles. Oricum, scopul meu nu era acela de a face poze copiilor. Daca dorea ca odrasla ei sa nu apara in fotografiile oamenilor, de ce a mai lasat-o sa alerge si sa urle de parca ar fi fost posedata fix pe platforma lu’ Mosu’? Paranoia asta…

Ma rog, in strainatate oamenii sunt mult mai amabili cu fotografii, nu spun ca nu exista si exceptii, dar sunt altfel. Multi vorbesc cu ei, ii lasa sa le faca fotografii, dar cu conditia de a le trimite poza pe mail etc. In schimb, in Romania noastra cea de toate zilele, oamenii parca o iau razna cand vad un om cu aparatul de fotografiat in mana. Incep sa se fereasca, sa te injure, sunt unele cazuri in care te si ameninta ca-ti vor sparge camera daca nu incetezi, in fine, ati inteles ideea. De multe ori, oamenii care ies la fotografiat viata urbana sunt considerati niste ciudati, niste perversi ordinari care n-au altceva mai bun de facut cu viata lor. Nimeni nu stie ca de fapt fotografia de strada are si valoare documentara. Este un lucru care va ramane peste ani si ani…

In Ploiesti am avut „norocul” sa fiu luat drept hot! Nici nu stiu cum s-a intamplat…

Fotografiam cladirea Primariei pentru articolul Ploiestii vechi si noi, cand am vazut ca o femeie si-a luat repede geanta de pe jos, de frica sa nu cumva sa i-o „imprumut” definitiv. Mai interesant este faptul ca geanta era la cativa metri in spatele meu si nici macar nu o bagasem in seama. Viata de Ploiesti…

In Porto si in Brasov, am avut norocul de a intalni oameni minunati si interesanti, care chiar au stat la poza. In Mercado do Bolhao (Porto), o vanzatoare de peste a stat la poza fara sa-i cer acest lucru. A fost foarte interesant, i-am multumit si dupa i-am aratat poza. A fost incantata de ea. *Fotografia este cea de la inceput.

In Brasov, o doamna imbracata in portul popular mi-a captat atentia. Initial nu o vazusem, si de-abia cand a ajuns la cativa metri departare am alergat sa o fotografiez. M-am apropriat de dansa si am intrebat-o politicos daca ma lasa sa-i fac o poza, nu inainte de a-i lauda tinuta. M-a uimit raspunsul primit: „Da, desigur!”. Imi venea sa o intreb daca vorbeste serios, dar m-am abtinut.

Romanian woman

Cam atat pe ziua de azi. Si-asa am depasit limita propusa…

Lasă un răspuns

