Festivalul de fotografie „Secvente” Ploiesti – scurta impresie

Hola, amigos! Tocmai m-am intors de la Festivalul de fotografie „Secvente”. Am mai scris despre acesta intr-un alt articol, deci nu cred ca mai are rost sa explic cu ce se mananca.

Sa incep cu inceputul, cu toate ca eu chiar doream sa pot incepe o data in viata mea cu sfarsitul, dar cine stie, poate voi avea vreodata ocazia…

Cand am ajuns in fata Palatului Culturii din Ploiesti, care apropo este o cladire superba si uriasa, si am vazut o multime de tineri stand pe trepte, mi-am zis in minte:”Da! Nu-s singurul nebun pasionat de asa ceva!”. Chiar simteam o bucurie interioara greu de descris. Este ca si cum propriul copil vrea sa continue sa practice meseria ta. Ma rog, este cam trasa de par comparatia, dar este pe undeva pe acolo.

Am intrat in palat, am admirat superba expozitie de fotografii, am pozat cateva ca sa va arat si voua, si ma tot uitam dupa lume. Ma gandeam ca poate este prea devreme pentru restul oamenilor, cu toate ca deschiderea a avut loc la ora 17:03, iar eu am ajuns acolo la 18:00. Cand am intrat, am observat niste fotografi care discutau intre ei si schimbau cateva cuvinte si cu admiratorii, si cateva mamici care au venit la expozitie cu prichindeii. In rest, liniste…

Cu toate ca festivalul a fost mediatizat si puteai vedea afise in statiile de autobuz, reclame pe facebook si multe altele, ploiestenii pur si simplu au o „scarba”, daca ma pot exprima astfel, cand aud de arta. Nu stiu de ce simt asa ceva. Arta ar trebui sa iti aduca liniste sufleteasca, sa te relaxeze si sa te faca sa uiti de problemele de acasa macar pentru cateva minute. Lumea se plange ca in Ploiesti nu se organizeaza nimic, dar si cand se face ceva, nu vine nimeni. Bine, daca venea Guta and Co. prin Ploiesti, cred ca 80% dintre ploiesteni ar fi zburat ca vantul pana in locul in care avea loc concertul. Aici insa, nu a fost cazul. Nu s-a ingramadit nimeni, cu toate ca aveau ce vedea. Mi-a placut totusi reactia celor mici cand vedeau fotografiile expuse. Sincer acum, cand esti mic te atrag pozele si imaginile colorate. S-ar parea ca cei mici apreciaza arta mai mult decat o fac adultii, care au alte preocupari, de multe ori inutile.

Dupa o jumatate de ora de admirat, am participat la o conferinta numita „Viitorii lideri ai fotografiei romanesti”. Acolo, Catalin Munteanu, organizatorul festivalului, si 3 studente la Fotografie si Film, au inceput sa povesteasca experientele lor in lumea vasta a fotografiei. Pe parcursul conferintei am simtit ca sunt inconjurat de prieteni, a fost intr-adevar o atmosfera foarte relaxanta, se faceau glume, se radea, a fost super interesant.

Cu toate ca dupa aceasta conferinta mai avea loc inca una, din pacate, n-am mai putut sta, chiar daca ma interesa subiectul „Fotografia de calatorie”.

Chiar a fost o dupa-amiaza reusita si ma supara faptul ca oamenii nu dau macar o sansa fotografiei. Este pacat de toata munca depusa de catre organizatori si de catre fotografii care si-au expus lucrarile acolo.

Vor urma inca doua zile pline de conferinte, workshop-uri, concerte, teatru si multe fotografii. Era sa uit: maine la ora 19:30 la Sala Sporturilor Olimpia din Ploiesti, se vor lansa lampioane de pe langa lac. O sa fie frumos.

Scuzati calitatea pozelor, dar nu mi-am luat aparatul cu mine si a trebuit sa fac poze cu telefonul. Se mai intampla si d-astea…

Un gând despre „Festivalul de fotografie „Secvente” Ploiesti – scurta impresie

Lasă un răspuns

