Aventuri in India romaneasca

20150720_180448

Luni, am avut proasta inspiratie de a calatori la Brasov cu nemaipomenita companie de transporturi intergalactice CFR. Am considerat ca mersul cu masina era mai costisitor si mai stresant, avand in vedere ca Brasovul este totusi un oras strain. Trenul parea cea mai buna alegere, din moment ce aveam si reducere de student etc.

Totul a decurs bine la inceput. Am nimerit un tren cat de cat curat, am stat pe scaun si nu am avut prea multe probleme. Situatia s-a schimbat la intoarcere. Dupa ce am asteptat destul de mult pe peron la aer „curat”, deoarece in interiorul garii mustele erau ingrozitoare, iar conlocuitorii nostri mai colorati faceau tot felul de manevre, a venit si timpul sa cunosc minunatul tren care trebuia sa ma duca in siguranta acasa. Nu l-am gasit. Tot ce am vazut a fost o carcasa purpurie si ruginita, mizerabila din cale afara, cu usi care nu se inchideau si geamuri jegoase.

Cum am pasit in interiorul „formidabilului” tren, m-am trezit vorbind limba Hindi, purtam turban si aveam pielea neagra. M-am gandit:”WTF?! Sunt in India cumva? Toata viata mea a fost o minciuna ordinara?”

N-a fost asa. Am aflat de la cineva din tren ca eu de fapt sunt roman platitor de taxe si ca nu m-am teleportat subit in India. Am rasuflat usurat. Eu tot asteptam cateva zeci de mii de persoane sa se inghesuie in compartimentul meu si sa ma lipeasca de geam, dar acea veste m-a adus cu picioarele pe pamant si m-a linistit.

Dupa 20 de minute care mi s-au parut o eternitate, ruginatura a dat un semnal sonor care suna mai mult a caine strangulat decat o locomotiva si am inceput sa ne miscam. Cu viteza melcului ce-i drept, dar inaintam.

Niciodata nu am crezut ca un drum cu trenul poate fi atat de ingrozitor. Dupa ce ca trenul mirosea a cuib de soareci, scaunul se misca de parca as fi fost intr-un roller coaster, iar in compartimentul celalalt stateau niste pustani tampiti, am aflat ca era si putin bantuit. Geamul se inchidea singur, iar usa se deschidea cand voia ea, strigand din toti plamanii ei de usa de tren comunist: „Fuck you, human!”

Intr-un final, am ajuns acasa! Pot spune ca a fost cel mai ingrozitor drum pe care l-am facut cu un tren in viata mea. Felicitari, CFR! In mod sigur stii sa-ti satisfaci clientii.

20150720_180212 20150720_180227 20150720_180309 20150720_180350 20150720_180439

8 gânduri despre „Aventuri in India romaneasca

Lasă un răspuns

