Fabrica de joburi la Ploiesti

Astazi s-a desfasurat prima editie a Fabricii de joburi la Afi Palace Ploiesti. A fost practic un targ de joburi destinat carierelor in comunicare. Suna frumos in teorie, dar in realitate n-a fost asa. Am ramas cu un gust amar in gura dupa ce am participat la acest eveniment de importanta cosmica. Pe toate site-urile prahovene se spunea ca va fi un eveniment incredibil, cu o multime de angajatori care vin si discuta cu oamenii, fac workshop-uri, prezentari si alte lucruri care te vor ajuta sa obtii un job in domeniul comunicarii. In realitate au fost 12 standuri cu reprezentanti plictisiti de jobul, probabil si de viata lor, care iti spuneau cateva informatii numai daca intrebai tu. Daca stateai in fata standului si te uitai la ei, nu se intampla nimic. Mintea lor nu le spunea ca este in neregula sa stea asa pierduti in spatiu cu un om in fata lor. Eu stiu ca un reprezentat al unei companii trebuie sa isi dea silinta sa o promoveze cat mai bine, sa o faca atractiva celor interesati. Nu prea a fost cazul si aici. Nu pot fi rau, tipele de la Bluepoint si Teleperformance au fost chiar dragute si mi-au explicat o multime de lucruri, dar reprezentantii magazinului sportiv Decathlon, au fost chiar nesimtiti. Nu mi-au spus nimic, cu toate ca eu ii intrebam detalii despre posturile disponibile si despre magazin, iar in momentul in care am vrut sa las un CV, mi-au zis ca mai bine il trimit pe mail pentru ca ar fi mai simplu. Si de ce mai stateau acolo? Incompetenta este prezenta peste tot…

Sincer, dupa atat de multa mediatizare ma asteptam sa fie ceva mai spectaculos, cu mai multi angajatori, dar se pare ca eu sper multe. Ce nu am inteles este faptul ca la un targ de joburi despre comunicare au venit si cei de la Johnsons Control si Yazaki. De ce au venit din moment ce ei cautau muncitori la banda? Cred ca stiu raspunsul: sa fie de umplutura.

Ploiestiul duce lipsa de locuri de munca pentru tineri. Culmea este ca lumea se mira in momentul in care toti tinerii ploiesteni pleaca in Bucuresti pentru a se angaja. Nu ni se ofera sansa de a lucra undeva, nu exista firme care sa caute tineri pentru a-i instrui. Intrebarea cretina: „Ai experienta?” m-a distrus psihic. Cum sa faci experienta daca nu ai unde sa lucrezi sau sa faci internship? Fac voluntariat dar nu prea ma ajuta.

Era sa uit, aproape toate joburile prezentate acolo erau in Bucuresti. Oare de ce?!

In concluzie, evenimentul a fost o pierdere de timp si m-a dezamagit cumplit faptul ca aproape toate posturile disponibile erau in Bucuresti. Pur si simplu nu a meritat deranjul de a merge pana acolo. Puteam gasi mai multe joburi pe internet, dar am crezut ca va fi ceva mai interesant, ceva diferit. Bine ca am vazut cum e. La anul daca va mai fi, nu mai merg.

2 gânduri despre „Fabrica de joburi la Ploiesti

  1. Nici Timisoara nu sta mai bine la capitolul `targ de joburi`…ai toate sansele sa te lovesti de raspunsuri de genul: `cautam doar in domeniul IT si absolventi de politehnica` dar targul nu este unul destinat domeniului IT sau politehnicii.
    Cred ca organizatorii ar trebui sa fie mai atenti la detaliile astea atunci cand organizeaza un targ…

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

