Villamartin. Un „pueblo blanco” deosebit.

Andalucia. Am reusit sa ajung si acolo. Cam tot ce stim noi despre Spania vine de acolo. Ce ne vine prima data in minte cand ne gandim la Spania? Ce altceva decat caldura, sangria, flamenco si fiestas!

In Andalucia am reusit sa vizitez cateva orase si orasele, care mi-au lasat o amintire de neuitat. Nu o sa uit nici acum caldura de 52 de grade de la pranz…

Primul orasel sau „pueblo blanco” pe care l-am vizitat acolo, este Villamartin. Un orasel cu o populatie de aproximativ 12.000 de locuitori civilizati si extraordinar de prietenosi.

Cand ajungi prima data in Andalucia, in special in orase mai mici sau sate, n-ai cum sa nu remarci ospitalitatea si veselia oamenilor. Pe bune, cred ca este ceva in apa de acolo. In timp ce ma plimbam, aud dintr-o data: „Hola!”. Am continuat sa merg cu impresia ca acel salut nu era pentru mine. Dupa cateva secunde, aud mai tare de data aceasta: „HOLA!”. Am mai mers un metru si nu m-am mai putut abtine si m-am intors. Dupa ce m-am intors, am vazut un barbat in jur de 40 de ani care incerca sa ma salute(?). Bineinteles, in Romania nu te apuci sa dai cu „Buna ziua!” asa. Nici la tara nu se practica acest lucru. Spre deosebire de noi, oamenii din orasele mai mici sunt invatati de mici sa socializeze cu strainii, sa salute pe toata lumea si sa zambeasca, lucru pe care noi nu prea-l facem.

3.jpg

Strazile din Villamartin sunt extraordinar de inguste. Parca ai fi intrat intr-un oras al piticilor. De multe ori masinile aveau aproximativ aceeasi dimensiune ca strada. Un alt lucru interesant pe care l-am urat la inceput, este faptul ca orasul a fost construit in panta. Sa ajungi din punctul A in punctul B este un chin in Villamartin. In primele zile am fost lovit de febra musculara, pentru ca mersul prin acel orasel este aproape la fel cu mersul la sala. In tot orasul am vazut doar o singura strada normala. Am fost socat si i-am facut o poza pentru ca nu vezi prea des asa ceva.

7.jpg

Ca in orice oras, exista magazine, farmacii, cluburi, biserici etc. Asadar, Villamartin o fi un orasel micut dar are ce-i trebuie. Arhitectura este foarte interesanta deoarece casele par incredibil de mici din exterior, dar situatia se schimba in momentul in care intri intr-una. Ramai uimit cand vezi ca acea casa are o curte imensa cu piscina si alte lucruri in spate, plus un etaj dotat cu incaperi mari.
Centrul Villamartin-ului sau „Plaza de la Ayuntamiento” a ramas aproape la fel timp de cateva sute de ani. Nu s-a schimbat prea mult si nici nu cred ca se va schimba in viitorul apropiat. Centrul consta intr-o piata maricica in mijlocul careia se afla o fantana inconjurata de 4 palmieri (acum 3 deoarece unul s-a prabusit). La ocazii speciale, fantana este luata cu asalt de catre hoardele de oameni entuziasmati. Cand a castigat Spania Cupa Mondiala, fantana a fost devastata. Ce-i drept, m-am bucurat alaturi de ei, pana cand un individ aproape mi-a spart timpanele cu o goarna. Acest lucru s-a intamplat in 2010 daca imi aduc bine aminte. Si atunci vizitasem orasul.

6.jpg

149322_584962344864956_840559100_n.jpg

In spatele Primariei, se observa un turn. Acel turn apartine bisericii „Iglesia de Nuestra Señora de las Virtudes” (au obiceiul de a pune nume uriase), o biserica din secolul al XVI-lea construita in doua stiluri: Gotic si Renascentist.

Cand am ajuns prima data langa acea biserica, am ramas mut de uimire. Este uriasa! Usile parca erau scoase dintr-un film medieval si sincer sa fiu, chiar ma asteptam sa iasa un cavaler in armura de acolo. Langa astfel de colosi, te simti ca un purice firav.

Intrand, am dat peste o slujba. Norocul meu ca am intrat la sfarsit, altfel as fi parut un turist nesimtit si toata biserica s-ar fi intors spre mine. Am vazut ceva incredibil: la sfarsitul slujbei, oamenii au inceput sa se imbratiseze ca niste frati, plini de veselie. Asa ceva nu vezi la noi…

Interiorul este simplu si frumos, ca majoritatea bisericilor catolice: cateva statui lucrate cu maiestrie si pereti albi. Foarte frumos.

Mergand in partea de jos a orasului, am dat peste BARURI, BARURI, BARURI! MII DE BARURI! Pentru ca oamenilor din Spania le place sa iasa dupa program cu prietenii, au aparut zeci de baruri. Bautura este ieftina. Orice ai alege, platesti un euro si se merita. Atmosfera este unica.  Am observat la inceput ca barurile nu sunt tocmai curate. Hartii pe jos si alte lucruri. Ulterior, am aflat ca daca este mizerie, sunt si multi clienti. Asadar, daca ajungeti prin Andalucia si vedeti mizerie prin baruri, sa nu va panicati. Asa puteti vedea ca barul are succes. Si daca tot am frecventat barurile, am luat si Sangria! Nu se poate sa mergi in Spania si sa nu bei Sangria.

P1010554.JPG

Sarbatorile din Andalucia sunt incredibile! Nu este saptamana in care sa nu se intample cate ceva. Am profitat de ocazie si am mers si la „Feria”. Un fel de balci cu multa muzica, bautura, mancare buna, femei imbracate in rochii traditionale, dansuri de Flamenco si jocuri.

Daca vreti sa vizitati Spania, incepeti cu partea de Sud si mergeti pana in N-V. Asa puteti vedea toate traditiile si obiceiurile deosebite. Un lucru e cert:  Andalucia nu seamana deloc cu Galicia. Calatoria prin partea de sud va merita investitia si in mod sigur veti ramane placut impresionati. Mie mi-a placut enorm, scotand din discutie temperaturile exagerat de mari. Am pastrat pentru final doua poze cu o sarbatoare numita „Romeria de Nuestra Señora de las Montañas”. Un fel de pelerinaj catre o manastire din zona.

 

 

7 gânduri despre „Villamartin. Un „pueblo blanco” deosebit.

  1. eu am trait 5 ani jumate in Spania ,inainte sa ma mut in State( nu stiu daca ai aruncat vre-u ochi la mine pe blog) . Iti recomand din suflet Costa Brava, daca te mai duci vre-o data . Mi-a placut la nebunie in special satul lui Salvador Dali. Ceva absolut feeric. (se numeste Cadaques) .
    In alta ordine de idei, Barcelona ( unde am trait eu) mi-a placut mult mai mult decit Madrid-ul si oamenii mi s-au parut mult mai amabili si mai primitori acolo decit in Madrid. Zona Sitges din Catalunya este absolut minunata.
    In Zaragoza ( Aragon) , in afara de La Catedral-Basílica de Nuestra Señora del Pilar nu m-a impresionat mare lucru.
    In orice caz, in general Spania este o tara absolut superba . De mincare nici nu mai spun 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. Urmatoarea oprire vreau sa fie Barcelona. Este cel mai interesant oras spaniol si chiar vreau sa-l vizitez in viata asta.
      In Zaragoza am niste prieteni…Da, orasul este frumos, dar tot te plictisesti. Ce sa mai spun ca a doua limba acolo este romana.

      Apreciază

      1. eu cind am fost in vizita in Zaragoza am fost cu si la spanioli, asa ca n-am avut treaba cu romanii :))
        Iti recomand sa citesti cartile lui Zafon inainte sa vizitezi Barcelona. ( eg. The shadow of the wind, The angel’s game, etc) Sorry, nu le stiu traducerea titlurilor in lb romana. Dar toate se petrec in Barcelona .Le-am citit cind am ajuns in State si stiu ca ii tot ziceam sotului : pe aici am fost , pe aici am fost, asta stiu unde e etc. 🙂

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

