Despre Braga, Portugalia

(Orasul Braga vazut de la inaltime)

Daca de Porto am fost destul de dezamagit, nu as putea spune acelasi lucru si despre Braga. Orasul Braga este situat in Nord Vestul Portugaliei, in provincia Minho.
Spre deosebire de Porto, care era destul de murdar, Braga nu s-a prezentat asa, din fericire. Din autocar am vazut cartiere de la periferie, iar impresia a fost una buna. Nu vedeai gunoaie pe jos, destul de putine graffiti-uri pe ziduri, multa verdeata iar cladirile erau noi si curate. Pot spune ca erau mai curate decat in Romania, cu toate ca nu ma asteptam dupa ce am vazut in Porto.
Orasul Braga are o populatie de aproximativ 176.000 de locuitori. Asadar, este mai mic decat Ploiestiul.
Prima oprire am facut-o la biserica Bom Jesus do Monte. Un sanctuar de o frumusete si de o arhitectura extraordinara. Nu poti ramane neimpresionat in momentul in care vezi sute de trepte in stil baroc, care duc spre maiestuoasa biserica. La fiecare nivel, daca pot spune asa, exista multe statui ale unor sfinti cunoscuti. Pe langa statui, in cateva locuri exista si scene biblice. De exemplu: Crucificarea lui Iisus, foarte bine realizata, statuile fiind lucrate cu maiestrie si cu suflet.
Intrand in biserica, se observa altarul inconjurat din nou de statui, iar in partea dreapta se afla moastele unui sfant, caruia i-am uitat numele. Scuze!
Oricum, iesind din biserica, trebuie neaparat sa intrati in foisorul construit deasupra unei pesteri. Peisajul este incredibil. De acolo se poate vedea panorama intregului oras, iar culorile tuturor plantelor care inconjoara foisorul, va vor rasfata ochii.

foisorbraga.jpg

Bun, intr-un final a trebuit sa parasesc acel loc minunat, cu toate ca nu puteam lasa camera din mana. Imaginati-va un obsedat de fotografie, luand fiecare colt in parte si facandu-i poze. Pelerinilor de acolo nu stiu daca le convenea acest lucru, dar nu-i deranjam cu nimic pana la urma.
Jesus
https://www.flickr.com/photos/bodyv/16711660624/in/photostream/lightbox/

Ajungand in oras, n-am putut sa nu remarc faptul ca Braga are biserici la fel cum avem noi farmacii sau banci. Nu credeam ca voi vedea in viata mea atat de multe biserici. Eu, care vin dintr-o tara care are mai multe biserici decat scoli si spitale la un loc. De la un baiat care locuia acolo am inteles ca orasul este renumit pentru numarul impresionant al bisericilor.
Cu toate ca am fost tentat sa spun ca nimic nu mai are loc de atatea lacasuri de cult, Braga mi-a demonstrat ca se poate. In oras se mai afla si Universitatea Minho, precum si Universitatea Catolica Portugheza.
Ce m-a atras cel mai mult? Aspectul medieval al orasului. Mi-a placut cel mai mult modul in care modernul se imbina cu vechiul, cu anticul. Brasov si Sighisoara mai au un fratior. Ce-i drept s-ar putea sa fie adoptat, dar il au.
Cum am mai spus la inceput, strazile sunt curate, nu vezi gunoaie, mucuri de tigara sau rahatei de catei, iar arhitectura caselor este uimitoare. Tot in Braga, am vazut si ultima casa medievala ramasa. Dotata cu obloane de lemn masiv pentru protectie si culori interesante, casa reprezinta o bijuterie arhitecturala.

casamedievala.jpg

Hoinarind in continuare pe strazile orasului medieval, am descoperit si „Hospital de São Marcos”, o cladire construita in secolul XVIII, care este si spital dar si biserica.

bragamedicina.jpg

Dupa ce am admirat minunata arhitectura a spitalului, am inceput din nou sa merg fara sa am vreo idee unde ar trbui sa ajung. Si am ajuns la „Casas das Bananas”(Casa Bananelor). De ce se numeste asa? Totul a inceput acum 30 de ani, cand un banal magazin de banane a inceput sa vanda si bauturi alcoolice. Oamenii, dupa ce terminau de baut, cereau si o banana pentru a-si linisti stomacul. De atunci, magazinul a devenit din ce in ce mai cunoscut, iar inainte de Craciun, toti locuitorii orasului se strang acolo pentru a bea si a se simti bine.

Cum era de asteptat, concetatenii nostri de culoare nu lipseau din peisaj. In timp ce ma plimbam, am observat o femeie cu „puradelul” in timp ce cerseau. Frumos, Romania, foarte frumos! Au ajuns peste tot…

stradabraga2.jpg

In concluzie, calatoria pana in Braga a meritat. Spre deosebire de trip-ul in Porto, care mi-a lasat un gust putin amar, Braga s-a prezentat mult mai bine. Chiar nu m-am asteptat sa fie asa. Braga este un oras frumos care poate oferi multe. Merita vizitat pentru toata istoria bogata si pentru toate cladirile si monumentele incredibile.
Mai jos voi mai posta cateva fotografii.

 

 

 

Rainy day

 

Un gând despre „Despre Braga, Portugalia

Lasă un răspuns

