Despre fotografia de strada

Pentru ca nu pot sta fara a vorbi sau scrie despre ceea ce imi place, m-am hotarat ca azi sa scriu despre fotografia de strada.
De ce am ales sa fac fotografii in mijlocul orasului si nu sa pozez peisaje deja bine-cunoscute? Pentru ca in fotografia de strada, tot ce iese din camera este unicat. Imediat dupa ce apesi pe buton, momentul acela dispare, el ramanand doar in camera ta si poate in mintea subiectului.
Un lucru foarte important pe care fotografia de strada m-a invatat, este sa fiu atent la detalii. Sa observ fiecare lucru si sa-l folosesc pentru a obtine o imagine cat mai reusita.
In acest tip de fotografie, daca iei doi fotografi si ii pui sa-ti fotografieze o scena, fiecare va reusi sa obtina alta imagine. Totul depinde de imaginatia si de tehnica fotografului.
Dupa ce am citit cateva carti de specialitate, am ajuns la concluzia ca nu exista o carte care sa-ti ofere „secretul” unei imagini de calitate. Singurele lucruri care te vor ajuta in acest domeniu, sunt creativitatea si munca.
De fiecare data cand ies pe afara si ma plimb, sau cand ma intorc de la facultate, incerc sa ma concentrez mai mult pe detaliile nevazute si sa le inteleg cat mai bine. Daca doriti sa va dezvoltati ochiul artistic, va recomand acest exercitiu simplu: Data viitoare cand va intoarceti de la job/scoala, priviti mai atenti pasarile din jurul vostru, uitati-va mai atenti la comportamentul lor, dar aveti grija sa nu stati cu capul numai in sus pentru ca nu se stie de unde apare vreo masina. Sincer, chiar nu vreau sa aud ca ati respectat sfatul unui nebun de pe internet si ati ajuns in spital.
Dupa ce ati observat comportamentul pasarilor, sunteti pregatiti pentru urmatorul pas: uitati-va la modul in care se comporta oamenii cand ies din spatiul lor protector, cand ies din casa. Si aici aveti grija, pentru ca nu este frumos si nici indicat sa va holbati la cineva.
Daca faceti aceste lucruri in fiecare zi timp de o saptamana/doua, va garantez ca veti vedea lumea cu alti ochi. Cel putin, asa am facut eu…
Eu, prin fotografia de strada, doresc sa arat lumii intregi evenimente care in mod normal nu sunt bagate in seama de nimeni. Nimeni nu observa cersetorul din fata magazinului, nimeni nu observa batranelul care sta pe un scaun, cu ochii atintiti asupra unui obiect, dar cu mintea in alta parte, probabil gandindu-se la viata ce i-a trecut mult prea repede, nimeni nu observa bucuria unui copil in momentul in care primeste un lucru marunt.
La sfarsitul articolului, voi posta o fotografie draga mie. Eram in gara, cand am vazut ca ceata era densa si pot crea ceva interesant. Am scos repede telefonul pentru ca nu aveam camera la mine, m-am gandit cum sa ii ofer un aspect mai dramatic si POC! A iesit ce a iesit…
P.S: Ignorati semnatura uriasa. Eram la inceput de drum si credeam ca daca o sa-mi pun semnatura, fotografia nu va fi furata.
Black and White winter day

Lasă un răspuns

