Invata sa folosesti tomberonul!

Respectand natura, te respecti pe tine insuti! De ce am ales sa incep articolul asa? Ei bine, pentru ca m-am saturat sa tot vad oameni care isi bat joc de locul in care s-au nascut, de casa lor si a mea, pentru ca asta este Terra: casa tuturor! Acum, nu cred ca le-ar conveni ca cineva sa intre in locuinta lor, si sa inceapa sa fumeze ‘nspe mii de tigari scotand fum ca o locomotiva pe carbuni, sa le distruga mobila, si sa inceapa sa dea gauri cu picamerul in pardosea. Daca va uitati dubios la ce am scris, sa stiti ca asta facem si noi planetei noastre: o poluam peste masura, ne taiem sursa de oxigen si cel mai important, ne secam planeta de orice urma de energie. Sa nu ne mai mire ca ne lovesc din ce in ce mai multe tsunami-uri, cutremure, ierni friguroase si veri secetoase. Ne meritam soarta…
Un studiu facut prin anul 2011, arata ca defrisarile din jungla Amazoniana au crescut de sase ori! Daca vi se pare mult, atunci aveti dreptate. Si mai rau este ca acest lucru s-a petrecut acum 4 ani! O voce trista imi sopteste in cap ca acum, in 2015, este mult mai grav, iar noi nu putem schimba mare lucru.

Motivul defrisarilor? Pai, la nivel global, cererea de soia si bovine a crescut foarte mult, iar fermierii sunt nevoiti sa taie bucati din jungla pentru a face loc viitoarelor ferme. Destul de logic, nu? Intrebarea este alta: dintre toate locurile din lume, ei tocmai acolo s-au gandit sa faca lucrul asta? Pentru cateva fasii de hartie, care in mod ironic sunt relizate tot din copaci, distrug viata si viitorul copiilor lor? Imi imaginez cum a sunat conversatia lor:
„- Ba’, Juane!
– Zi, bade Miguel, ce-i?
– Ma, uite, am nevoie de cativa gologani. Ce sa fac?
– E simplu, Miguele! Uite, vezi chestiile alea lungi scortoase cu verdeata in varf?
– Da. Da’ de ce?
– Ia du-te tu acolo, taie una, si dupa mergi in oras si o vinzi. Faci rost imediat!
– Ba’, Juane, tu esti dat dracu’, ma’!”
Nu stiu de ce, dar eu asa imi imaginez conversatiile dintre acei tipi. Nu ma judecati, mintea mea vede lucrurile intr-o alta maniera. 🙂
Bun, sa lasam padurile si jungla, si sa ajungem in tara noastra. Pe vremuri, se spunea ca romanaul este frate cu codrul(oricat de mult am incercat sa evit o cacofonie, n-am reusit). Acum, romanasul este frate cu… Cu ce? Codrii nu prea mai avem, dar nu-i bai! Avem destule livezi de prune si o gramada de crame. Oxigenul este prea „mainstream”. Da-l naibii!
Vad ca din ce in ce mai multi tineri cred ca traiesc intr-o groapa de gunoi. Isi cumpara cafele si tot felul de porcarioare, si prefera sa arunce ambalajele pe jos. Imi vine de fiecare data sa strig: „Pai mai BOULE/VACO! De ce arunci gunoaiele pe jos cand in fata ta la 2 metri se inalta falnic un cos de gunoi verde?” Nu m-as supara daca din cand in cand ar trece si ei, indemnati de instinctul animal, pe langa un cos de gunoi, care in mod ironic este verde. VERDE! Ce culoare are iarba? Verde!
Nu stiu motivul pentru care tinerii din Romania nu prea trec pe la tomberoane. Presupun ca le este lene, sau nu pot pentru ca in urma cu 5 minute tocmai iesisera dintr-un restaurant McDonald’s. Acum, cine stie?!
De ce prefera sa traiasca intr-o cocina, cand pot trai intr-un mediu curat si sanatos(oarecum)? Cu toate ca isi fac rau cu propria mana, imi fac rau si mie, si tie! Poluarea ne afecteaza pe toti. In astfel de momente, se poate observa foarte clar cat de important este si un singur individ. Individul ala poate face diferenta dintre un mediu poluat si un mediu curat. Exemplul: Gigel se duce la magazin, si isi cumpara o punga de chipsuri. O termina, si arunca punga pe jos. In spatele lui Gigel se intoarce de la scoala elevul Georgica. Ce face Georgica in momentul in care il vede pe Gigel ca arunca ambalajul pe jos? Considera ca este foarte normal sa faca acest lucru, si astfel se formeaza un cerc vicios.
O sa inchei articolul cu un citat de-al lui Jules Renard:”On earth there is no heaven, but there are pieces of it.” Ei bine, de ce sa distrugem acele bucatele de Rai?

Lasă un răspuns

