Experienta Erasmus 5

Am revenit! Dupa o saptamana destul de obositoare, plina de examene si prezentari, a venit timpul pentru o mica vacanta de 2 saptamani. Ei o numesc studiu individual, dar pentru mine tot vacanta ramane. Hehe… Ok, ziua de sambata a fost plina de cultura galiciana: expozitii de arhitectura, fotografie, muzica si imbracaminte. Nu trebuie sa fii spaniol ca sa te bucuri si sa apreciezi frumusetea costumelor si a melodiilor traditionale galiciene. Odata ce ai pasit in centrul vechi si observi oameni imbracati asemanator celor de acum cateva sute de ani si asculti muzica din acele vremuri, parca te intorci(nu inapoi) in timp. Este un bun exercitiu pentru imaginatie. Acum sincer, muzica si porturile traditionale palesc in fata frumusetii si a simplitatii unei mici asezari celte. Auzisem de celti si inainte, dar nu ii consideram decat niste primitivi. Norocul meu ca in primul an de facultate am facut un curs de cultura si civilizatie britanica, care chiar a fost util.(Multumesc, doamna profesoara Ioana Eparu!) Bun, m-am simtit dator sa scriu acel lucru. Probabil ca va intrebati ce treaba au celtii cu spaniolii. Pai, oamenii din Galicia sunt urmasi ai celtilor, cum si românii sunt urmasi ai dacilor. Acum cateva sute de ani, celtii au venit in partea de nord-vest a Spaniei, influentand mediul, limbajul, mancarea, etc. Se pare ca le-au mostenit si comportamentul. Oamenii din Galicia sunt total diferiti de cei din sudul Spaniei, din Andalucia. Sunt mult mai moracanosi, nu au aceeasi pofta de viata si nu prea vorbesc mult. Seamana destul de mult cu englezii. Imi cer scuze daca nu este adevarat, nu am fost niciodata in Marea Britanie, desi planuiesc sa merg intr-o zi. Sa revenim la celtii nostri. Casele sunt extraordinare. Sunt mici, rotunde si destul de frumusele. Mie chiar mi-a placut design-ul. O proprietate consta intr-un mic atelier unde isi tineau armele si uneltele, o camara, si casa. Dintre toate, casa era cea mai interesanta. Micuta casa circulara era dotata cu tot ceea ce aveau nevoie oamenii din acele timpuri: cutite, ceaune, linguri si alte obiecte de uz gospodaresc, iar peretii erau plini de piei si blanuri de animale. Daca vi se pare ciudat sa tineti o piele de animal intr-un cui, ganditi-va ce ar zice si un celt despre tablourile noastre. La etaj, se aflau paturile, confectionate din paie si „păturile” din lana. Cu toate ca nu ne place sa ne comparam cu cineva care a trait acum sute de ani, nu am vazut nimic ciudat. Practic, suntem la fel, exceptand faptul ca noi avem energie electrica, dar la ce am vazut acolo, ei nici macar n-aveau nevoie… La sfarsitul zilei, am mancat pentru prima data castane coapte. Cum in zona mea nu se face asa ceva, am profitat de ocazie si mi-am cumparat din Spania. Nu regret acest lucru. Sunt delicioase! Cam atat pentru azi. Va doresc o zi buna!

PSX_20141019_113656

Muzica traditionala galiciana

IMG_20141018_170421

Lasă un răspuns

