Sevilla, orasul vampirilor

 Probabil va intrebati de ce am pus acest titlu. Ei bine, am sa va prezint scurta mea vacanta in minunatul oras spaniol Sevilla.
Am sa incep prin a va spune cate ceva despre oras. Sevilla este al patrulea cel mai mare oras din Spania, cu o populatie de aproape 1,5 milioane de locuitori. Orasul a prosperat in timpul stapanirii romane, iar numele initial era „Hispalis”. In anul 712 a fost cucerit de catre musulmani, iar in secolul al XIII-lea a fost cucerit de catre spanioli.

 „Si care este legatura cu vampirii?”

O sa va explic acum.
Am ajuns in oras cam pe la ora 15 – 16, iar termometrul arata in jur de 46 de grade, cu toate ca am prins zile in care temperatura atingea chiar si 52 de grade la ora 13. Nu vreau sa va zic cum frige caroseria autoturismelor la acea temperatura…

 Am ramas socat vazand cat de putina lume era afara la acea ora. Orasul arata de parca ar fi fost parasit, singurele exceptii le faceau autoturismele, autobuzele si turistii arsi de soare.
Magazinele se inchid cam pe la ora 14, pentru cateva ore, din cauza caldurii  si a lipsei de clienti. Singurele locuri deschise, sunt restaurantele sau barurile care de obicei sunt pline pana la refuz de locuitori dar si de catre turisti care sunt in cautare de un loc in care sa manance sau sa bea ceva racoritor.
Orasul prinde viata dupa ora 19, cand temperatura mai scade (dar nu cu mult), iar oamenii termina programul de munca. Parcurile, bulevardele, pietele, care erau mai mult pustii, acum parca prind viata, fiind cutreierate de sute, chiar mii de oameni de toate rasele, turisti, sau localnici.
Un lucru interesant pe care l-am remarcat, este faptul ca majoritatea celor care ies de la munca, nu se aseaza pur si simplu in fata televizorului sau pe un scaun dintr-un bar savurand o delicioasa sangria sau o banala, dar racoroasa bere, ci se echipeaza si ies la jogging.
Viata de noapte este incredibila, si nu este de mirare, avand in vedere temperaturile uriase din timpul zilei.
Acum intelegeti de ce am pus acel titlu ?

     Ora 18:00- Strazile sunt inca pustii

    Ora 18:30- Primii curajosi ies pe strazi.

P1010495.JPG

Lasă un răspuns

